Cel mai bun ulei pentru prăjit în tigaie. Sigur nu îl folosești atât de des

Cel mai bun ulei pentru prăjit în tigaie. Sigur nu îl folosești atât de des
Afla care este cel mai bun ulei pentru prajit

Carne de pui, creveți, cartofi sau legume, toate aceste produse ies delicioase dacă sunt bine gătite într-o baie de ulei. Dar cum alegem uleiul potrivit pentru a perfecționa mâncărurile crocante? Magazinele au expuse la raft foarte multe variante și, de multe ori, cumpărăm bidonul cu care suntem familiarizați. Ei bine, facem o mare greșeală dacă optăm pentru cel de floarea soarelui.

Ulei pentru prăjit – care este cel mai bun

Înainte să dezvăluim cel mai bun ulei pentru prăjit în tigaie, trebuie menționat că alimentele gătite astfel nu sunt sănătoase deloc. Dacă ai de gând să prepari rar cu ulei, cel mai bine alege unul de calitate și nu găti la temperaturi foarte ridicate.

Pe piață găsim o varietate de uleiuri, dar cele mai cunoscute sunt:

  • Uleiul de măsline extravirgin: potrivit experților, este cel mai bun din lume pentru acizii grași mononesaturați și metoda de producție;
  • Ulei de măsline: nici virgin, nici extra. Este un amestec de ulei rafinat și puțin ulei de măsline virgin pentru ceva aromă și culoare;
  • Ulei de floarea soarelui: cel mai des folosit pentru prăjit;
  • Ulei de porumb sau de soia: utilizat pe scară largă în lume;
  • Uleiul de cocos – ca o noutate;
  • Iar cel pe care nu-l vom vedea în supermarket: uleiul de rapiță, o variantă asemănătoare cu floarea soarelui.

Diferențe între ulei de măsline simplu și extravirgin

Uleiul de măsline extravirgin poate adăuga savoare preparatelor tale. De asemenea, în comparație cu toate celelalte uleiuri, având în vedere acizii grași mononesaturați și polifenolii, trebuie să îl considerăm cel mai bun pentru prăjit.

Cazul uleiului de măsline simplu, care are un preț mai ieftin decât cel extravirgin, ar fi o opțiune de luat în considerare, deși oferă o oarecare aromă și cantitatea de antioxidanți este mult mai mică.

Cel de floarea soarelui este bun?

Uleiul de floarea soarelui este, de departe, cel mai utilizat la prăjit, atât datorită prețului, cât și a lipsei de aromă. Însă, în ultimul timp, există o penurie din cauza războiului din Ucraina asociată cu o creștere semnificativă a prețurilor.

Uleiul de porumb sau de soia: ambele sunt destul de susceptibile la oxidare din cauza acizilor grași polinesaturați, nu rezistă foarte bine la temperaturi ridicate.

Uleiul de cocos este solid la temperatura camerei datorită cantității mari de grăsimi saturate, adaugă și aromă alimentelor și are un preț ridicat. Din punct de vedere nutrițional, este o opțiune mai bună.