Ce trebuie să știe toți românii despre contoarele de energie electrică. Mulți fac această greșeală și se pot trezi cu facturi uriașe la curent
Sorin Mierlea, președintele InfoCons, a făcut dezvăluiri despre metodele pe care ar trebui să le abordeze românii în cazul în care primesc facturi uriașe la energie. Mulți fac o greșeală fatală și se pot trezi cu sume mari de plată, așa că există un truc prețios pe care trebuie să îl știe toată lumea.
Nou anunț despre facturile la energie. Ce ar trebui să facă toți românii
Sorin Mierlea a recomandat românilor să se adreseze furnizorilor în cazul în care facturile sunt mult prea mari, iar apoi să meargă către autorități cu sesizarea dacă nu primesc răspuns. De asemenea, toți ar trebui să fie atenți în momentul în care aleg un preț al energiei.
„Acele reglări ale costurile s-ar putea să nu fi fost făcute de mult și să ne trezim cu niște costuri mari. Chiar dacă considerăm că avem dreptate sau nu, haide să luăm atitudine. (…)
În primul rând, trimitem o reclamație furnizorului pe mail. Dacă nu ne-a răspuns, trimitem către Autoritatea Națională de Reglementare a Energiei și către Autoritatea de Protecție a Consumatorilor.
Trebuie să fim atenți în momentul în care ni se pune prețul fix sau prețul poate să fluctueze. (…) Ținem cont de aceste fluctuații, de aceste contracte pe care le avem făcute, iar dacă furnizorul vrea să schimbe contractul, trebuie să anunțăm autoritățile pentru că furnizorul încearcă să încalce legislația.”, a spus acesta la Vorbește lumea.
Sorin Mierlea: ‘Nu trebuie să ne uităm doar la preț’
Mai mult, Sorin Mierlea a specificat că există mulți operatori pe piață, așa că toată lumea poate să găsească o ofertă ce poate să se potrivească cu unele dorințe. Românii trebuie să acorde o atenție maximă atunci când vine vorba de preț, pentru a nu avea probleme pe viitor.
„Sunt operatori foarte mari, dar sunt suficient de mulți. Putem să ne găsim unul cât mai aproape de ce vrem noi, iar acum a apărut diferențierea noapte/zi, adică curentul este mai scump ziua, noaptea mai puțin.
Trebuie să ne înțelegem contractul, iar dacă nu înțelegem terminologia, să trimită la noi, la voi, la Protecția Consumatorului. Pe Autoritatea Națională de Reglementare a Energiei există un reglementator de preț, introduci factura și îți dă consumul pe domiciliul respectiv, ți-l simulează pentru ceilalți.
Nu trebuie să ne uităm doar la preț. Poate este unul mic, dar dacă este fluctuant, ne putem trezi cu un preț de 5 ori mai mare.
Din păcate, cei ce au scăpat de covid s-ar putea să nu prea scape de ce se întâmplă în zona aceasta. Practic, se va scumpi aproape totul. Nu avem o predictibilitate. (…) O să plătim curentul și prin taxe și impozite.”, a adăugat Sorin Mierlea.
Ce greșeală trebuie să fie evitată, neapărat
De asemenea, există o anumită greșeală pe care o fac foarte mulți români. Aceștia ar trebui să verifice dacă contoarele sunt avizate sau autorizate metrologic. Dacă această regulă nu este îndeplinită, poate să fie solicitată montarea gratuită a unor dispozitive ce oferă o estimare corectă a consumului.
„Aș vrea să atrag atenția tuturor. În momentul în care le-a venit factura, să întrebe urgent dacă contorul este avizat și autorizat metrologic.
Sunt multe contoare ce au expirat acest lucru, adică nu mai sunt avizate, sau sunt contoare ce nu au fost avizate. Putem să solicităm gratuit montarea unor dispozitive de măsurare reală a calității.
Ei trebuie să îți răspundă, dacă nu ți-au răspuns, faci plângere din nou la ANRE. (…) Este singura noastră șansă să fim cu adevărat uniți. Prețul ce a crescut brusc este unul speculativ. (…)”, a zis președintele InfoCons la PRO TV.
Ce se întâmplă dacă factura la energie nu este plătită, de fapt
Românii pot să schimbe furnizorul ori de câte ori își doresc dacă simt nevoia de a lucra cu altcineva pe partea de energie. Totuși, ei trebuie să fie atenți dacă decid să nu plătească factura, mai ales pentru că se pot trezi fără curent electric și cu multe taxe pentru a rezolva problema.
„În fiecare lună, nu te oprește nimeni la nimic. Ți se taie curentul, primești o notificare și în 15 zile ți s-a tăiat curentul. Ca să îl repui, trebuie să plătești taxe.
De cele mai multe ori, românul spune: ‘Aoleu, nu am știut’. Grijă dacă contorul de curent este certificat metrologic, nu este rușine să faci o plângere.”, a mai zis el.