Ce spune Dorel Vișan despre comedia „Teambuilding”. Revolta actorului în vârstă de 85 de ani: „Este o lume fără Dumnezeu” EXCLUSIV
Dorel Vișan încă mai așteaptă, și la 85 de ani, roluri ofertante, pe măsura experienței și a valorii sale artistice, însă tinerii regizori îl cam ocolesc. Și l-ar dori, evident, pentru greutatea numelui, dar rolurile propuse au fost, susține el, în exclusivitate pentru Playtech Știri, pur simbolice. Despre situația cinematografiei românești, despre noile pelicule aflate acum în top Netflix, multe controversate, precum „Teambuilding”, ne-a vorbit artistul, cu vădită dezamăgire.
Dorel Vișan: „Nu mă interesează nici banii, nici gloria, am depășit momentele astea”
Rămas în istoria filmului românesc drept „Senatorul melcilor”, după genialul rol din pelicula cu același nume, realizată în 1995, Dorel Vișan ne-a vorbit cu tristețe despre situația filmului autohton.
Întrebat de reporterul Playtech Știri ce părere are despre noile pelicule românești, inclusiv despre controversatul „Teambuilding”, aflat în top 10 filme Netflix, Dorel Vișan ne-a răspuns, profund dezamăgit:
„Ce să spun? Este o lume fără Dumnezeu și o lume fără Dumnezeu a ieșit din adevăruri, și dacă a ieșit din adevăruri a ieșit din logică. Pe mine mă solicită pentru roluri din acelea să duc apă la artiști, să trec și eu pe acolo, prin cadru, prin filmul lor.
Nu mă interesează nici banii, nici gloria, am depășit momentele astea. Acum aș face ceva care să împlinească experiența mea de-o viață, mi-ar plăcea altceva, alte roluri, despre altă lume, culturală, poate, dar nu idioată, de-asta, capitalistă”, ne-a declarat, în exclusivitate, Dorel Vișan.
De ce a renunțat Dorel Vișan la teatru și ce rol a primit din partea unui regizor din „Generația de Aur”
Maestrul Dorel Vișan a refuzat rolurile mici, neînsemnate, care nu îi puneau în valoare calitățile artistice. Anul trecut a acceptat însă să joace într-un film istoric:
„Am lucrat la un film pe care l-a făcut Dan Pița, despre Sfinții Brâncoveni, am jucat în partea trădării, nu în partea lui Brâncoveanu.
Sunt din partea familiei Stolnicului Constantin Cantacuzino, mare personalitate a culturii românești, profesor la Padova. E un film interesant”.
După 40 de ani închinați scenei, Dorel Vișan nu mai vrea să revină la teatru. A fost o despărțire dureroasă de spectatori:
„Nu mai fac teatru de vreo 20 de ani. Ăsta nu e teatru, teatrul se face pentru oameni, de aceea s-a descoperit.
Ienăchiță Văcărescu, poet, filolog și istoric român, ne sfătuia ca, prin teatru, `năravuri îndreptați`.
Nu să aducem alte moravuri, așa cum e acum”, ni s-a mai confesat Dorel Vișan, în exclusivitate pentru Playtech Știri.
Comedia „Teambuilding”, regizată de Matei Dima, este în top 10 Netflix. Investiție de 800.000 de euro
Comedia „Teambuilding”, care a avut premiera pe 30 septembrie 2022, în cinematografele din țară, este difuzată cu succes și de Netflix. În doar câteva zile, satira despre viața corporatiștilor se află în top 10 cele mai vizionate filme.
Pelicula, cu investiție de 800.000 de euro, și regizată de Matei Dima, îi are în distribuție pe Micutzu Cosmin Nedelcu, Șerban Pavlu, Adrian Nicolae, Matei Dima, Roxana Condurache, Cristi Pulhac, Monica Odagiu, Nuami Dinescu, Anca Dinicu, Nicu Banea, etc. Filmările au avut loc în București și la Padina.
Pelicula a stârnit controverse, prin limbajul colorat. Cristian Tudor Popescu versus Tudor Giurgiu
Iată ce mesaj a postat Cristian Tudor Popescu, pe contul său de Facebook, referitor la pelicula românească:
„S-a râs la Teambuilding. Sunt întrebat de ce nu spun nimic de filmul românesc Teambuilding. Mai ales că scriu alții despre el pe net și pretind că aș fi scris eu. Există un răspuns: l-am văzut până la jumătate, acasă, pe computer, și a trebuit să mă opresc pentru că se umpluse încăperea de maimuțe antropoide care râdeau. Nu de film, râdeau de mine. Dacă aș și scrie ceva, orice, despre Teambuilding, cred că primatele ar începe să mă scuipe. Ce ziceți, am pierdut mult că nu l-am văzut pe tot?”.
Ce spune însă regizorul Tudor Giurgiu:
„Un prieten mă somează amical să-mi clarific poziția: pro sau contra `Teambuilding`. Pare o situație fără ieșire, efectiv nu am de ales. Io cred că e de bine. E moment istoric – după aproape 30 de ani, un film românesc face un milion de spectatori plătitori la cinema. Aici ar trebui să se termine orice discuție. Matei Dima, Cosmin Nedelcu, Alex Cotet și toți cei din echipa lor și-au propus să facă un film de public, să dea o lovitură de box-office, apelând la tot arsenalul de rigoare al genului.
Cine minimizează sau ia în bășcălie efortul de a pune cap la cap un astfel de proiect (nu mai zic de riscurile financiare, banii fiind privați) se descalifică din start. Sunt ani de zile de lucru, de căutat formule, de încercat marea cu sarea. Boom-ul ăsta nu a apărut de nicăieri. E foarte bine că avem și filme comerciale de succes, după cum e de apreciat că filmele românești de autor continuă să fie căutate și vândute pe plan internațional. România era cam singura țară din regiune unde filmele autohtone se regăseau rar în clasamentele de final de an și diversitatea de genuri sau de conținut era non-existentă.
Altfel, gusturile nu se discută, există telecomandă dacă vreți să schimbați canalul (sau filmul). Platformele de streaming, de la cele mari până la boutique-ul nostru de la TIFF Unlimited, au o ofertă generoasă pentru toate gusturile. Zău că nu văd unde e problema… PS: Da, ar fi tare de tot dacă următoarele filme comerciale ar propune povești tot mai bine închegate, mizanscene și filmări mai deștepte care să iasă din zona care funcționează pe YT. Mai e de lucru, asta e clar”, a scris regizorul, pe Facebook.
Pelicula care a devenit un subiect de polemică, incontestabil controversată, a generat în spațiul virtual de pe Facebook un număr mare de comentarii, pro și contra. Culmea este că, deși cu o investiție relativ mică, filmul a reușit să se impună, inclusiv pe rețeaua de streaming a gigantului Netflix, devenind un favorit al utilizatorilor români ai serviciului.
Un alt aspect financiar, este cel al încasărilor din sălile de cinematograf, unde „Teambuilding” a avut cel puțin 3,5 milioane de euro după weekendul în care a avut premiera, la data de 6 noiembrie 2022.