Ce se va întâmpla cu transportul public din București și Ilfov. Vești ireale pentru toți călătorii

de: Ana Chivu
05 05. 2021

Vești noi pentru cetățenii care locuiesc în București și Ilfov. Ce urmează să se întâmple cu transportul public din zonele menționate? Detaliile au fost greu de crezut pentru cei care le-au luat la cunoștință.

Vești ireale pentru cei din București și Ilfov. Ce se va întâmpla cu transportul public?

Vești ireale pentru cei care locuiesc în București și Ilfov! Se anunță schimbări de neimaginat în zonele menționate în dreptul transportului în comun. Concret, se doresc benzi proprii, extinderea pistelor pentru biciclete și încurajarea modurilor alternative de transport.

Cele enumerate ar urma să fie reorganizate până în toamna anului curent prin crearea de benzi proprii pentru transportul în comun, anunță Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov. Asociația va reorganiza totul la nivelul întregii regiuni în perioada curinsă între mai-septembrie.

Detalii: reorganizarea are în vedere crearea de benzi proprii realizate deja sau aflate în procesul de avizare și execuție precum: cele de pe Bd. Gh. Magheru, Calea Griviței (în zona Gării de Nord, pe ambele sensuri), pe Calea Dorobanți (între Piața Dorobanți și Șoseaua Ștefan cel Mare) sau Str. Dristorului.

De asemenea, tot în acest an vor fi puse bazele Proiectului de Tren Metropolitan în vederea includerii în Programul intergrat de transport a acestui mod foarte utilizat la nivel regional în toată Europa, mai arată comunicatul oficial.

„Întrucât în această perioadă ar putea apărea necesitatea unor modificări punctuale pe anumite linii, TPBI așteaptă din partea călătorilor sugestii și informații referitoare la funcționarea liniilor de transport la adresa de e-mail office@tpbi.ro.

La rândul lor, specialiștii vor urmări atent gradul de încărcare a vehiculelor și, acolo unde va fi cazul, TPBI va interveni punctual și va adapta numărul de vehicule potrivit cererii, capacității de transport a operatorilor, dar și în funcție de bugetul primăriilor din cele 41 de localități membre”, se mai arată în comunicat.

Metroul rămâne de bază

„Una dintre acestea vizează restricţionarea utilizării vehiculelor. De exemplu, în Mexico City, Manila, Bogota şi Beijing utilizarea maşinilor a fost restricţionată la anumite zile. În Londra, de exemplu, sunt aplicate taxe pentru a avea acces în zona centrală a oraşului“, scrie Bloomberg.

„Cea mai eficientă soluţie pe termen lung este însă şi cea mai drastică, şi anume, extinderea transportului public, mai ales a metroului şi a căilor ferate perimetrale care au posibilitatea de a muta traficul de pe şosele“, mai scriau jurnaliştii de la sursa citată în anul 2018 despre o exemplul luat de oficiali pentru restricționarea utilizării vehiculelor.