Punem pariu că nu te-ai gândit niciodată la asta. De ce nu este bine să asculți muzică la volum ridicat în mașina personală și ce poți să pățești dacă nu respecți avertismentul specialiștilor. Sigur nu știai asta.
Atunci când își cumpără o mașină, românii sunt foarte atenți la toate detaliile și se asigură ca automobilul dorit să bifeze toate cerințele lor și să fie echipat corespunzător cu o serie de dotări și caracteristici dorite de client.
Toate aceste lucruri sunt verificate cu atenție pentru ca mașina procurată să fie eficientă și să consume cât mai puțin combustibil.
„În ziua de azi există un trend în industria automobilelor de a avea maşini mai eficiente din toate punctele de vedere: să emită mai puţine noxe, să fie mai aerodinamice, mai uşoare, să consume mai puţin combustibil şi toate astea fără a sacrifica din performanţe sau comportamentul pe soşea.
Majoritatea şoferilor, însă, se axează pe consumul de combustibil pentru că asta e ceea ce îi afectează în mod direct la buzunar de fiecare dată când alimentează.
Nu multă lume îşi permite o maşină nouă care promite consum extrem de mic de combustibil, dar există câteva lucruri pe care orice şofer, indiferent de vechimea maşinii pe care o conduce, poate să le facă”, a explicat inginerul român Ciprian Gurban, conform celor de la Adevărul.
În ceea ce privește stilul agresiv de a conduce, specialiștii susțin că cei mai mulți dintre tinerii șoferi adoră să „calce” pedala de accelerație în special atunci când ascultă muzică la un volum foarte ridicat în interiorul mașinii.
Studiile arată că atunci când muzica depășește un anumit număr de decibeli și este mai ritmată, șoferii au tendința de a conduce mult mai agresiv, iar șansele ca ei să piardă controlul volanului sunt mult mai mari.
De asemenea, inginerul Ciprian Gurban recomandă să nu accelerăm foarte mult mașina atunci suntem pe carosabil, deoarece așa autovehiculul va consuma mult combustibil:
„Dacă e ceva ce omoară economia de combustibil acelea sunt accelerările. În momentul în care o maşină accelereaza consumă mult mai mult combustibil decât atunci când rămâne la o viteza constantă.
Bineînţeles nu se poate să nu accelerezi maşina, dar în măsura în care eşti blând cu pedala, poţi să economiseşti combustibil. Majoritatea maşinilor afişează consumul instant de combustibil. Înceară să obţii o valoare cât mai bună.
Dezavantajul acestei metode este că accelerarea necorespunzătoare poate să cauzeze multe probleme în special la motoarele diesel (filtru de particule, turbină) şi de aceea aici recomandarea este să schimbi viteza între 2000 şi 3000 de rpm pentru că înlocuirea vreunei componente e cu mult mai scumpă decât economia de combustibil pe care o faci.
Aici se pune problema de echilibru între cele două: o acceleraţie prea agresivă şi nenecesară si una prea blândă care îmi va strica maşina.”, a conchis specialistul pentru sursa citată.