Ce se întâmplă cu angajații care se întorc la muncă. Parlamentul European a decis
Parlamentul European a acceptat poziția Comisiei Europene. Vești mari pentru angajații care se întorc la muncă după perioada restrictivă, generată de pandemia de COVID-19.
Decizia Parlamentului European: ce se întâmplă cu angajații care se întorc la muncă
Parlamentul European (PE) a acceptat poziția Comisiei Europene potrivit căreia noul virus reprezintă doar un risc mediu pentru lucrători. Astfel, angajaților le va fi permis să aplice la locul de muncă măsuri de securitate mai puțin stringente și mai puțin costisitoare comparativ cu situația în care ar fi fost o amenințare de nivel ridicat.
Comisia a clasificat noul virus în grupa a treia de risc pentru lucrători, pe o scară de la unu până la patru, ceea ce a adus proteste din partea unor europarlamentari socialiști și ecologiști. Aceștia au amenințat că vor încerca să formeze în PE o majoritate care să respingă decizia mai puțin avantajoasă pentru angajați în raport cu angajatorii.
Trebuie menționat că această clasificare are efecte asupra costurilor pe care angajatorii trebuie să le suporte. Deși patronii sunt obligați să ia măsuri de asigurare a securității sănătăți, pentru o boală inclusă în clasa a treia, ei sunt mai puțin expuși riscului de a se confrunta cu procese penale declanșate de salariații care consideră că s-au îmbolnăvit la locul de muncă.
Angajatorul, atenție sporită
Patronii trebuie să aibă o atenție sporită pentru angajații cu un număr mai mare de 50 de angajați.
- informează angajații cu privire la precauțiunile universal valabile :
- o menținerea distanței sociale de minimum 1,5 metri în toate zonele
publice; - o menținerea igienei riguroase a mâinilor, cu apă și săpun, timp de cel
puțin 20 de sec unde sau cu dezinfectan ț i aviza ț i , ori de câte ori este
nevoie; - o evitarea atingerii feței cu mâinile nespălate/nedezinfectate;
- o menținerea igienei respirației: tuse și/sau strănut ( în plica cotului sau î n
servețel de unică folosință), rinoree (în șervețel de unică folosință).
- afișează , la intrare și în cele mai vizibile locuri din unitate , regulile de
conduită obligatorie pentru angajați și pentru toate persoanele care
intră în spațiul organizat de angajator, cu privire la prevenirea
îmbolnăvirilor cu corona virusul SARS C o V – 2 ; - informează angajații, prioritar prin mijloace electronice, cu privire la
riscurile de infectare și de răspândire a virusului, la măsurile de
protecție și la regulile de distanțare socială care se aplică în cadrul
unității, precum și cu privire la regulile pentru gestionarea situațiilor în
care angajații sau alte persoane care au acces la locul de muncă
prezintă simptome ale infectării cu coronavirusul SARS CoV – 2 ; - în cazul angajatorilor cu un număr mai mare de 50 de angajați
care desfășoară activitatea în același spațiu de lucru , angajatorul
poate individualiza programul de lucru al angajaților , astfel încât
între aceștia să se asigure existența unui interval de minimum o
oră la începerea și la terminarea programului de muncă, pe
parcursul a minimum trei ore, în tranșe de cel puţin 20% din
personal, fără a afecta durata programului normal de lucru ;