Ce s-a ales de viața lui Ghiță Ciobanu. Apel disperat în presa internațională, din cauza Guvernului Orban
Ghiță Ciobanu, personajul central dintr-o campanie publicitară a Vodafone, demarată în 2013, și-a făcut fani, a strâns peste 438.000 de prieteni pe Facebook, apoi a dispărut. A reintrat în atenția presei în 2019, când s-a pomenit cu un control fulger la stâna pe care o are în județul Sălaj. Ce s-a ales de viața sa?
Ghiță Ciobanu, apel disperat în presa internațională, din cauza Guvernului Organ
Oierul Gheorghe Dănulețiu, cunoscutul Ghiță Ciobanu, a devenit un brand după ce primit rolul rolul principal într-o campanie publicitară a Vodafone, demarată în anul 2013. Și-a făcut mii de fani și a ajuns să aibă pe pagina sa de Facebook peste 438.000 de prieteni, la acel moment. La scurt timp după ce a atins succesul, ciobanul din Jina și-a deschis un magazin, pentru a-și vinde produsele. În 2018, după ce pagina lui de celebritate pe Facebook a fost ștearsă, vedetele care odinioară îi băteau la poartă pentru un plus de faimă au încetat să mai vină la Jina.
A revenit în atenția presei în 2019, când s-a aflat că ciobanul s-a pomenit într-o dimineață, la ora 5, cu un control fulger la stâna sa din județul Sălaj. Medicii veterinari i-au spus oierului că au primit ordin de la București.
”Este politic. Încearcă să distrugă sectorul”
Și-a continuat meseria și în 2020, deși recunoaște că traiul a devenit mai greu după ce prețurile pentru exportul de oi a scăzut dramatic. În pofida tuturor, se luptă să își vândă animalele în centrele private de colectare, iar prețul este unul mic: 100 de lei pe animal, chiar dacă firmele care vând carnea de oaie în Orientul Mijlociu sau în Africa de Nord au un preț și de 10 ori mai mare.
„Comerţul cu oi a devenit o batjocură. Vindem o oaie pentru 100 de lei. Nu-mi permit să plătesc salarii bune şi nu mai găsesc muncitori tineri, văd că totul merge în jos. Am impresia că acest lucru este politic, că încearcă să distrugă sectorul”, a povestit Ghiță Ciobanu pentru The Guardian.