Ce nu se merită să cumperi de Black Friday. Mulți români fac această greșeală
Unii dintre noi așteaptă tot anul sezonul de cumpărături de Black Friday. Avem capul plin de promisiunea de a obține cel mai bun preț la un televizor nou. De a cumpăra un difuzor inteligent, o imprimantă sau alt gadget de înaltă tehnologie. Dar 2021 prezintă unele provocări unice. Dar și cu deficite semnificative în unele categorii de produse. Vorbim despre acele provocări combinate cu costuri de transport mai mari și timpi de livrare mai lungi pentru articolele comandate online. Cu toate astea sunt câteva trucuri pe care trebuie să le ai în vedere pentru perioada de Black Friday.
Vine febra de Black Friday. Din 13 noiembrie se dă startul la „chilipiruri”
În perioada de Black Friday este dificil să știi când să faci cumpărături. Unii dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul încep săptămânile lor de reduceri mai devreme decât de obicei în acest an.
Consumatorii vor trebui să decidă dacă vor cumpăra mai devreme pentru a se asigura că primesc articolele pe care le doresc. Există varianta să amâne până mai aproape de Black Friday în speranța că vor primi cele mai bune oferte.
Pe măsură ce pandemia COVID-19 continuă, mulți oameni pot alege să-și minimizeze vizitele în magazine și, în schimb, să cumpere online. Dar experții din industrie se așteaptă ca magazinele să fie mai aglomerate decât erau în 2020.
Sfaturi de cumpărături de Black Friday
Un lucru nu se schimbă, totuși. Și anume faptul că multe dintre aceste oferte mascate în chilipiruri fantastice nu sunt atât de bune pe cât arată și este ușor să fii păcălit. Nu vă faceți griji, încercați să urmăriți, din timp, ofertele de Black Friday.
Țineți cont și de câteva trucuri. Cele mai bune sfaturi de cumpărături de Black Friday vă vor ajuta să găsiți cele mai bune oferte. Dar și să mențineți frustrarea și cheltuielile excesive la minimum.
Începe din vreme să urmărești ofertele
Începeți devreme. Analiștii cu care am vorbit sunt de acord că începerea cumpărăturilor la începutul acestui an va fi o strategie bună. Nu numai pentru că ofertele demarează mai devreme, ci și pentru că produsele se pot epuiza rapid. Sau nu vor ajunge la ușă la timp.
„Dacă este o categorie, cum ar fi PC-uri sau televizoare, în care există alternative la un anumit model, ar trebui să puteți găsi ceva. Cea mai mare problemă pentru majoritatea consumatorilor din acest an vor fi prețurile.
Asta și datorită atât costurilor mult mai mari ale produselor, cât și nivelurilor în scădere ale activităților promoționale.”, apreciază analiștii din piață.
Vânzările la unii comercianți au început deja. Amazon, de exemplu, derulează acum ceea ce numește oferte de „Black Friday” în mai multe categorii de produse.
Nu cumpăra din magazin, fă comenzile online de Black Friday
Omite vânzările din magazin și cumpără online! Deși probabil că vor exista câteva promoții mai multe în magazine decât au fost anul trecut, analiștii se așteaptă la un număr mai mic decât în zilele de dinaintea pandemiei.
Dar comercianții cu amănuntul vor oferi mai multe dintre aceleași promoții online pe care le fac în magazine. Și cumpărătorii online pot vedea mai multe oferte de livrare gratuită și programe de expediere în magazin.
„În ultimii doi ani, chiar și înainte de pandemie, a existat o extindere a activității promoționale pe toate canalele de vânzare cu amănuntul. Anul acesta s-ar putea să vedem de fapt o creștere a promovării online.
Comercianții cu amănuntul încearcă să entuziasmeze consumatorii plictisiți de Black Friday. Cred că zilele promoțiilor nebunești de Black Friday de dimineață doar în magazine sunt probabil la final sau se apropie.”
Va trebui să așteptăm să vedem ce tipuri de promoții vor oferi în weekendul de Black Friday/Cyber Monday atât pentru cumpărătorii din magazine, cât și pentru cele online.
Verifică constant site-urile și aplicațiile retailerilor
Utilizați site-uri web și aplicațiile retailerilor. Pentru a judeca cât de bune sunt cu adevărat ofertele în timpul crizei, trebuie să urmăriți prețurile până la Black Friday.
Dar nu trebuie să mergeți în detaliu cu amănuntul pentru a compara prețurile. Site-urile web, de tip agregator, listează prețurile curente la diferite puncte de vânzare pentru produsele din oferte.
De asemenea, puteți încerca Google Shopping, PriceGrabber și Shopzilla. Când vă aflați într-un magazin, aplicațiile pentru smartphone vă permit să scanați coduri de bare sau coduri QR pentru a compara prețurile, a obține reduceri și a obține cupoane. Acum există zeci de site-uri web care postează reclame de Black Friday și sunt autorizate.
Verifică ofertele pe rețelele de socializare. Retailerii promovează masiv de Black Friday
Feed-urile Facebook, Instagram și Twitter ale comercianților tăi preferați sunt o modalitate excelentă de a afla despre oferte și promoții exclusive. Comercianții cu amănuntul vor recompensa adesea clienții care îi urmăresc cu alerte speciale privind reducerile și stimulentele de Black Friday. Și, desigur, textele, tweet-urile și postările pe rețelele sociale sunt o modalitate ușoară de a partaja și prietenilor informații despre cumpărăturile de Black Friday.
Stabilește-ți un buget și nu ieși din el
Creați un buget și respectați-l. Da, asta sună simplu. Dar vânzările de Black Friday, care încep pe 13 noiembrie, mai ales ofertele speciale disponibile în cantități limitate, sunt concepute parțial pentru a vă aduce într-un magazin sau pentru a face cumpărături online, astfel încât retailerul să vă poată vinde lucruri pe care nu intenționați să le cumpărați.
Este foarte ușor să fii prins în entuziasm și să cheltuiești prea mult. Decide din timp cât vrei să coste cumpărăturile tale de Black Friday și fă tot posibilul pentru a rezista cumpărăturilor impulsive, mai ales dacă nu ești sigur cât de bună este o afacere.
Verificați în prealabil toate politicile magazinului
Este întotdeauna bine să cunoașteți politicile de potrivire a prețurilor și de returnare ale unui magazin. Analiștii se așteaptă ca mai mulți retaileri să egaleze prețul anumitor oferte în acest an. Aproape toți marii retaileri au o anumită formă de politică de potrivire a prețurilor și le-au extins aproape în fiecare an.
Concluzie și un ultim sfat. Economisiți și nu cheltuiți economiile de Black Friday
Lăsând deoparte diferența de econom, banii pe care i-ați economisit pe un articol obținând o ofertă de Black Friday, este o modalitate excelentă de a vă maximiza economiile sau de a obține câștiguri financiare. De exemplu, ați putea să reintroduceți aceste economii în contul dvs. pentru a porni bugetul pentru vacanța de anul viitor sau să le utilizați pentru a efectua o plată suplimentară a împrumutului.
Oricum, culegeți beneficiile cumpărăturilor inteligente. Așa că atenție la prețuri, la oferte și folosiți des tasta „F5”. baftă la cumpărături!