Ce înseamnă înghețarea anului școlar. Cele 3 scenarii luate în calcul de ministerul Educației

de: Ștefan R. Apostol
30 03. 2020

În ultima perioadă au tot existat discuții pe tema înghețării anului școlar și, de fiecare dată Ministrul Educației, Monica Anisie a venit cu dezmințiri și cu scenarii, tocmai în ideea de a demonta aceste zvonuri.

Ce înseamnă înghețarea anului școlar

Ministrul Educației, Monica Anisie, a exclus, la un moment dat, varianta înghețării anului școlar. Oficialul a îndemnat elevii și studenții să fie atenți la informațiile pe care le citesc, mai ales la cele care vin din partea MEC, pentru a ști ce va urma, în contextul răspândirii bolii. Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat duminică, la Digi 24, că este exclusă până acum varianta înghețării anului școlar. Oficialul susține că profesorii mențin legătura cu elevii și, precum medicii, își fac treaba cu mijloacele pe care le au la dispoziție. Anisie a adăugat că Ministerul Educației și Cercetării (MEC) le-a făcut profesorilor o recomandare în acest sens, dar nu a fost nevoie de o decizie cu titlu obligatoriu, dat fiind că sunt oameni responsabili și își fac treaba.

Ce înseamnă înghețarea anului școlar. Cele 3 scenarii luate în calcul de ministerul Educației

Elevii și studenții nu vor repeta anul școlar sau pe cel universitar. Înțeleg îngrijorarea celor care vor susține examenele naționale și, în acest sens, vă asigur că în aceste momente, Ministerul Educației și Cercetării lucrează la o serie de măsuri clare și eficiente pe care le va comunica public, în cel mai scurt timp, în mod oficial. Deocamdată, trebuie să fim responsabili, să arătăm solidaritate și să continuăm învățarea de acasă”, a mai spus ministrul.

Efectiv, înghețarea anului școlar, fie că vorbim de pre-universitar, sau de universitar, înseamnă repetarea anului înghețat, astfel, devansându-se toate examenele, de evaluare națională, bacalaureat, admitere la facultate și examenele de final de cursu universitar.

Cele 3 scenarii luate în calcul de ministerul Educației

După toată această tevatură și informațiile trunchiat apărute în presă, Ministerul Educației și Cercetării ia în calcul trei noi scenarii, posibile, dacă lucrurile nu se vor stabiliza, în cele din urmă.  Cele trei posibile scenarii au fost puse în discuție de către Sorin Cîmpeanu, președintele Consiliului Național al Rectorilor și fost ministru al educației, după cum urmează.

  • primul scenariu (cel optimist) – cursurile se reiau în luna mai, iar examenele de bacalaureat, evaluarea națională, admiterea la liceu și în universități se desfășoară pe calendarul existent;
  • al doilea scenariu (intermediar) – reluarea cursurilor în luna iunie-iulie. Asta presupune că examenele naționale (evaluarea națională, bacalaureatul) sunt amânate, dar pentru perioade mici de timp. În acest scenariu, vacanța de vară se scurtează;
  • al treilea scenariu (cel pesimist) – – reluarea cursurilor are loc în luna august, iar examenele de bacalaureat, evaluarea națională, precum și cele de licență la facultate vor avea loc la sfârșitul lunii august, începutul lunii septembrie. Admiterea la facultate ar putea fi programată la jumătatea aceleiași luni.

Rămâne să vedem care din cele trei scenarii se va pune în aplicare și de când, rămânâd ca Ministerul să anunțe exact acest aspect.