Ce impact are covid-19 asupra copiilor de 10 și 11 ani, conform ultimului studiu

Ce impact are covid-19 asupra copiilor de 10 și 11 ani, conform ultimului studiu
Un studiu galez arată impactul Covid asupra copiilor de 10 și 11 ani

Tot mai multe studii covid au scos la iveală efectele infectării cu noul virus asupra copiilor, în speciale cei cu vârste cuprinse între 10 și 11 ani. Conform studiului, copiii mănâncă mai puțin sănătos, fac mai puțină mișcare și au mai multe probleme emoționale, spun cercetătorii.

Un studiu galez arată impactul Covid asupra copiilor de 10 și 11 ani

Cercetătorii galezi s-au concetrat în ultimul an pe studierea efectelor covid asupra copiilor cu vârste cuprinse între 10 și 11 ani. Rezultatele acestui studiu arată că starea generală a acestora a fost afectată vizibil.

Sondajul realizat de cercetătorii de la Universitatea Cardiff arată faptul că cei mici, de 10 și 11 ani, au avut „dificultăților emoționale ridicate sau semnificative din punct de vedere clinic„. Raportul a scos în evidență modificările de la începutul anului 2021, comparativ cu același sondaj realizat în 2019.

Cercetătorii spun că impactul pandemiei este posibil să lase o „amprentă pe viață” asupra sănătății mentale a copiilor pe măsură ce aceștia cresc. Afirmațiile se bazează pe dovezile din studiile internaționale anterioare.

„Din constatările noastre, copiii și familiile lor au fost afectați pe scară largă pe parcursul pandemiei. Știm că, la anumite momente, a fost ilegal pentru copii să se întâlnească cu alții pentru a se juca.

Dar mai știm și că aceștia erau profund îngrijorați de sănătatea familiei lor și a altora.”, spune cercetătorii care s-au ocupat de studiu.

Școlile au un rol important în timpul și după pandemie

Același studiu a mai scos în evidență faptul că, în toată această perioadă, școala a avut și are un rol extrem de important în creșterea și în dezvoltarea emoțională a copiilor. Studiul a mai arătat că, dintre copiii intervievați, 90% erau îngrijiți de profesorii lor, iar 80% au spus că în școală există cel puțin un adult cu care pot vorbi.

Studiul, finanțat de guvernul galez, a analizat date de la 1.863 de copii din 76 de școli. Profesorul Graham Moore, care a condus studiul, a declarat că acesta a arătat că între profesori și elevi se mențin relații bune.

„Aceste legături au rămas constant puternice în rândul copiilor pe care i-am chestionat, demonstrând rolul vital pe care profesioniștii din educație l-au jucat pentru tineri în timpul pandemiei.

Este plauzibil că, dacă profesorii și personalul de sprijin nu ar fi făcut o treabă atât de bună pentru a se conecta cu elevii lor în acest mod, ne-am fi confruntat cu o criză de sănătate mintală și mai mare în rândul copiilor noștri”, mai spune Graham Moore, conform The Guardian.