Ce greșeală fatală fac românii când gătesc paste. Cum se consumă corect, de fapt

Greșeala pe care românii o fac atunci când gătesc paste

Românii s-au obișnuit în ultimii ani cu bucătăria italiană, ba chiar o adoră. Am importat de la ei gusturile Mediteranei, care parcă au devenit ”de-ale casei”. Partea negativă, cel puțin pentru doamne, este că pe cât de gustoasă este mâncarea fraților noștri, pe atât e de greu de dus pentru trup. Dar intervin nutriționiștii și spun că, preparate într-un mod anume, nu reprezintă un pericol în procesul diminuării grăsimii.

Pastele, un pericol pentru siluetă. Învață ce să alegi și cum să le gătești corect

„Dacă sunt consumate în cantitate mare și foarte frecvent, pastele pot să îngrașe. Sunt o sursă de calorii cu multe glucide și, dacă nu suntem atenți la porție și frecvență, ne pot îngrășa. Mai mult de 150 g de paste la o masă, deja înseamnă exces.

Este ideal dacă le consumăm la masa de prânz, și nu să avem o porție mare de paste la cină. Contează mult și tipul de paste. Dacă sunt paste din făină albă, rafinată și fierte îndelung sunt un pericol mai mare decât pastele integrale fierte al dente.

Important este să avem o porție mică de paste, alături de multe legume și o sursă modestă de proteine. Asta ar fi rețeta ideală. Mare atenție și la sos pentru că acesta poate amplifica dezastrul, dacă este un sos alb, cu unt și brânză. Este mai bine să alegeți un sos simplu, pe bază de sos de roșii”, a declarat nutriționistul Ruxandra Pleșea pentru Antena 3.

Le putem consuma de 2-3 ori pe săptămână

„De 2-3 ori pe săptămână este în regulă să consumăm paste, în special la masa de prânz. Le dăm și copiilor tot paste integrale. Gustul nu diferă mult de pastele albe, dar e bine să și variem tipul de paste, să le dăm din făină de grâu sau făină de orez; varietatea contează pentru ei”, a completat specialistul.

Nu alimentele în sine îngrașă, ci cu ce le combinăm

„Important este să alegem făinoase integrale, să alegem o pâine integrală, o pâine de graham sau una integrală și să o combinăm dimineața, eventual cu o fasole bătută, humus, zacuscă sau salată de vinete. Sigur, are încărcătură calorică destul de mare, dar poate fi cheltuită până seara. Pentru seară avem varianta salatelor sau mâncărurilor gătite cu legume, măsline, brânză tofu, avocado, carne slabă. De reținut este că legumele cu amidon se potrivesc cel mai bine la prânz, aici mă refer la cartof, fasole boabe, linte, năut, mazare”, a explicat Laura Ene, medic primar în DIabet, Nutriție și Boli Metabolice

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI