YouTube Trending este unul dintre cele mai urmărite instrumente ale Google. Astfel, toți artiștii sunt cu ochii pe YouTube Trending și au motive de mândrie dacă se situează pe unul dintre primele 5 locuri.
YouTube Trending a devenit unul dintre cele mai urmărite instrumente ale Google, scrie stirileprotv.ro. Cântăreții de la noi sunt cu ochii pe el toată ziua și sunt foarte mândrii atunci când melodiile lor sunt în top.
Șefa Google România, Elisabeta Moraru, a explicat că un loc în Topul Trending nu înseamnă neapărat că toți cei care intră pe Youtube se și uită la el.
”Ce aș menționa este că trending-ul este o instanță a modului în care este folosit Youtube-ul. Sunt în momentul acesta 12 milioane de români care folosesc lunar Youtube-ul. 10 milioane folosesc zilnic. Creșterea asta nu a venit doar din utilizarea Youtube-ului ca mijloc de divertisment în muzică. Youtube este folosit pentru educație.
Eu am învățat de pe YouTube cum să gătesc cu Jamila, de exemplu, în perioada asta a pandemiei, chiar intensiv. Am făcut sport cu fiica mea. Sunt persoane care au învățat să-și facă nodul la cravată, nu? Este doar o instanță. Adică un element de analiză a ceea ce înseamnă folosirea Youtube-ului”, a declarat Elisabeta Moraru.
Misterul pentru care manelele apar în Top 5 trending în România este acela că lumea ascultă des aceste melodii, nu că toți utilizatorii ar viziona așa ceva.
”Nu, nu înseamnă deloc acest lucru. Trending-ul ține cont de niște vârfuri de creștere după niște căutări în utilizare pe o anumită perioadă de timp. Dacă dorești, putem să revenim cu o definiție explicită a trending-ului, astfel încât să clarificăm subiectul acesta. Dar chiar și așa, nu este nimic rău, asta este utilizarea în anumite momente a unei platforme. Nu-i nicio problemă”, a mai declarat Elisabeta Moraru.
În rest, românii mai caută pe Google care țin strict de viață. ”Au rămas constante căutările despre evenimentele care ne afectează viața. Un exemplu concret, toată zona de alegeri din Statele Unite. Sigur, mai căutăm și cum e vremea, să nu uită căutările de genul acesta. Sau zona de Black Friday. Ce a schimbat, însă? Sunt toate căutările din zona de Covid-19: de la simptome la tratament, la zona de vaccin. Acolo au crescut foarte mult căutările în această direcție” a mai declarat șefa Google România.