Încă de la apariția sa, mașina a fost și este, în general, o modalitate convenabilă de a ne duce de la A la B, dar, din păcate, ele nu sunt străine de defecțiuni din când în când. Uneori este dificil să ne dăm seama care este problema, dar pot exista indicii la care să fim atenți. Unul dintre acestea este fumul alb care iese din țeava de eșapament, dar ce înseamnă acesta? Citește mai departe și află ce este fumul alb care rămâne în urma maşinilor din trafic.
Primul pas pentru a descifra fumul alb de eșapament este să observați cât timp durează acesta, explică specialiștii. Dacă apare doar pentru o perioadă scurtă de timp după pornire și se întâmplă ca vremea să fie și umedă, probabil că ceea ce vedeți este evaporarea ca urmare a încălzirii mașinii.
Vezi și: Locul unde trebuie să așezi semnele de începător la mașină. Cei mai mulți au greșit până acum
Cu toate acestea, dacă fumul alb continuă să iasă pe țeava de eșapament, acesta este, în general, un semn că lichidul de răcire se scurge în motorul mașinii. Aceasta nu este o veste bună, deoarece lichidul de răcire ajută la oprirea supraîncălzirii motorului și, în cele din urmă, la împachetarea acestuia.
Iar dacă lichidul de răcire se scurge, acest lucru poate fi detaliul care îţi arată că trebuie să ajungi urgent la un service auto. Așadar, este important să aflați ce cauzează scurgerea în cazul în care aceasta ar putea cauza alte probleme.
Vezi și: Prima mașina construită în România. Nu, nu e Dacia, nici Aro și nici Malaxa
Este ca un puzzle mare, incomod și potențial destul de scump. Dar, confom specialiștilor, există și câteva elemente la care va trebui să te uiți, acesta fiind indicii că problema este și mai complicată. Iată la ce să te uiți când apare fumul alb.
Scurgerile de lichid de răcire pot fi uneori rezultatul unei garnituri de etanșare a capului defecte sau suflate. Aflată între capul cilindrului din partea superioară a motorului și bloc, aceasta este partea din mașină care împiedică amestecul dintre lichidul de răcire și ulei.
Garnitura de cap se poate deteriora din cauza supraîncălzirii sau, uneori, din cauza unor cantități bruște de presiune ridicată. Acest lucru rupe garnitura dintre ulei și lichidul de răcire și aveți fum alb.
Vă amintiți celelalte părți ale motorului pe care le-am menționat, capul cilindrilor și blocul? Ei bine, și acestea sunt importante pentru a menține lichidul de răcire în afara motorului. Chiar dacă nu există o problemă cu garnitura, capul de cilindru este sigilat pe loc cu aceasta, așa că, dacă este crăpat sau deformat în vreun fel, asta poate duce, de asemenea, la probleme de scurgere.
Vezi și: Dacia lansează cea mai ieftină mașină în 2024. Va costa sub 9.000 de euro
În mod similar, blocul principal al motorului ține laolaltă toate piesele majore ale unui motor, așa că, dacă există o deteriorare a acestuia, lichidul de răcire poate scăpa de undeva și să se dezlănțuie.
Acestea fiind spuse, aceste informații sunt doar un indicator al problemei care ar putea fi. Există multe posibilități diferite, precm capacele de radiator care prezintă scurgeri sau furtunurile de radiator deteriorate pot crea, de asemenea, probleme. Cel mai bine este să obțineți un diagnostic oficial de la un mecanic autto pentru ca mașina să funcționeze din nou atât fără probleme, cât și în siguranță.