Pe fondul crizei provocate de pandemiei de coronavirus, termenul de valabilitate a unor documente emise de către structurile Ministerului Afacerilor Interne se prelungește pe toată durata stării de urgență.
Mai exact, vorbim despre valabilitatea dovezilor de circulație, a permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare, a cărților de identitate, și a certificatelor de cazier judiciar, care este prelungită din oficiu.
„Totodată, în cauzele de la nivelul parchetelor, în care, anterior instituirii stării de urgență, a fost disjunsă prin ordonanță a procurorului prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulație ale permisului de conducere, eliberate conform art. 111 din OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, nu este necesar ca persoanele interesate să depună cereri de prelungire“, se arată într-un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne.
Ordonanțele de prelungire a acestor dovezi, pentru care a fost dispusă anterior o ordonanță, vor fi emise, din oficiu, de procurori, și vor fi transmise pentru operare la unităţile de poliţie competente.
Permisele de conducere româneşti, autorizaţiile de circulaţie provizorie și dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare, rămân și ele valabile până la primirea celor noi livrate de către DRPCIV, prin serviciile poştale.
„În ceea ce privește activitatea Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, documentele pentru care se prelungește valabilitatea până la încetarea stării de urgență sunt permisele de conducere românești, autorizațiile de circulație provizorie, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și ale permiselor de conducere eliberate de către serviciile publice comunitare regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor la depunerea dosarelor de înmatriculare/ transcriere/ certificate de înmatriculare sau preschimbare permise de conducere românești/străine sau duplicate“, mai transmite MAI, prin intermediul comunicatului.
Dovezile înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permiselor de conducere care se eliberează de serviciile rutiere în cazul unor abateri la regimul circulaţiei nu intră în această categorie.
Cărțile de identitate rămân în continuare valabile pe teritoriul țării noastre chiar și 90 de zile de la încetarea stării de urgență. În cazuri excepționale, ce au la bază motive medicale, furtul, pierderea, ori distrugerea actului oficial, cetățenii vor putea solicita eliberarea unui nou act de identitate.
În ceea ce privește certificatele de cazier judiciar sau adeverinţele de integritate comportamentală, acestea vor fi în continuare emise dar, doar pe motive întemeiate, care vor fi specificate în cuprinsul cererii.