Ce cumpără românii din magazine. Avertismentul marilor lanțuri de hipermarketuri

de: Rosu Ioana
16 03. 2020

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România le adresează clienţilor un mesaj public prin care aceștia sunt rugați să nu intre în panică, ci să cumpere cumpătat și cu simțul răspunderii. Printre mesajele transmise, retailerii asigură cetățenii că există cantități necesare pentru toată lumea, atâta timp cât nu se face abuz și dacă „suntem solidari şi ne gândim la nevoile tuturor”.

Scrisoare deschisă către cetățenii români

Ultimele zile au fost marcate de mult haos, panică și gesturi de necontrolat din partea românilor care au luat cu asalt rafturile hipermarketurilor și ale supermarketurilor. Acest fenomen năucitor are loc din dorința de a se aproviziona pentru perioada de carantină ce urmează, dar și din frica oamenilor că vor rămâne fără rezerve de mâncare, consumabile medicale și de igienă.

Analizând comportamentul de cumpărare al românilor, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a transmis în cel mai scurt timp o scrisoare deschisă către toți românii. Aceștia sunt sfătuiți să cumpere și să consume cumpătat, în felul acesta putând fi asigurate produsele neceare pe termen lung, pentru toată lumea.

 

Ce sunt rugați să facă toți românii în perioada decretată „stare de urgență”

 „Ştim că mulţi dintre voi sunt preocupaţi în legătură cu efectele răspândirii Coronavirusului (Covid-19). Vă înţelegem şi vă împărtăşim îngrijorările şi vă anunţăm că facem tot ce putem pentru ca voi şi familiile voastre să aveţi alimentele şi produsele esenţiale de care aveţi nevoie. Cele mai importante obiective pentru noi sunt de a ne proteja angajaţii, clienţii şi de a asigura disponibilitatea produselor. Lucrăm îndeaproape cu autorităţile, furnizorii şi partenerii noştri logistici pentru a asigura furnizarea de bunuri în magazine şi pentru a aproviziona depozitele logistice cu produsele a căror cerere este ridicată.(…)

Dar avem nevoie şi de ajutorul vostru. Vă rugăm să fiţi cumpătaţi şi chibzuiţi la ce şi cât cumpăraţi. Înţelegem frământările voastre, dar a cumpăra mai mult decât ai nevoie poate însemna uneori să îi laşi pe ceilalţi fără produsele de care şi ei au nevoie. Există cantităţi şi stocuri pentru toţi, dacă suntem solidari şi ne gândim şi la nevoile tuturor. Doar împreună vom avea grijă de cei dragi nouă şi de cei care sunt în vârstă sau vulnerabili. Facem tot ce putem pentru a face faţă acestei provocări. Vă asigurăm că prioritatea noastră, a tuturor, este să fim cu toţii în siguranţă şi să vă oferim produsele necesare„, afirmă reprezentanţii AMCMR într-o scrisoare deschisă adresată clienţilor lor.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a fost înfiinţată în anul 2003 şi găzduiește următoarele 19 companii din retailul alimentar şi nealimentar din România: Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Lidl, Kaufland, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny Market, Profi, Selgros.