Ce au descoperit anchetatorii după accidentul din Bulgaria: „Nu există semne de frânare”

de: Ionuț Vieru
24 11. 2021

În urma puternicului incendiu de pe autostrada din Bulgaria, 46 de oameni și-au pierdut viața. Șoferul a murit pe loc, iar oamenii nu au putut ieși deoarece nu avea cine să le deschidă ușile. Oamenii veneau din Istanbul și erau aproape de destinație.

Primele concluzii ale anchetatorilor

Un oficial bulgar a oferit detalii despre posibilele cauze ale accidentului. Acesta a spus că este posibil un cauciuc din dreapta față să fi explodat, autocarul se târa, astfel s-a deversat combustibil. Pentru că încălzirea autobuzului funcționa, de acolo ar fi izbucnit flăcările, a spus Vasko Pirgov expert mecanic în motoare cu ardere internă.

Acesta a fost chemat la locul accidentului și a fost primul care a văzut ce a mai rămas în urma tragediei. Mecanicul a observat că autobuzul a lovit un separator de metal, iar atunci a fost momentul în care ar fi explodat cauciucul dreapta față.

Potrivit polițiștilor, autocarul se deplasa cu aproximativ 100 km/h și șoferul a încercat să redreseze autovehiculul. Acesta a tras de volan stânga și a intrat în parapetul de pe mijlocul șoselei.

„A explodat cauciucul din dreapta faţă, aşa că autocarul se târa, s-a deversat combustibil şi pentru că funcţiona încălzirea autobuzului, de acolo a izbucnit incendiul. Incendiul a izbucnit din partea din faţă a autocarului, deoarece partea din spate este aproape conservată.”, a declarat pentru BNT Vasko Pirgov, scrie Libertatea.

Cum s-a produs explozia

Vasko Pirgov spune că șoferul avea bidoane cu combustibil lângă scaunele din față, lucru care, cel mai probabil, ar fi provocat explozia. De asemenea, autocarul făcuse o pauză la benzinărie cu 20 de minute mai devreme, iar autocarul nu putea aluneca, deoarece suprafață drumului era perfectă.

Totodată, Pirgov mai spune că nu s-au găsit urme de frânare, ceea ce înseamnă că este exclus ca șoferul să fi adormit la 20 de minute după ce ieșise din benzinărie.

„Bănuiesc că a făcut o greşeală pe drum, a întors brusc volanul, a lovit cauciucul din faţă de semn şi acolo s-a întâmplat tragedia.”, a adăugat el.  

Mai mult de atât, un alt expert a spus că șoferul a parcurs 350 de km de la granița cu Turcia până la locul accidentului, în doar patru ore, ceea ce înseamnă că a mers cu viteză tot drumul.

„Este foarte posibil ca indicatorul (pentru ‘insula) să lipsească sau şoferul să fi adormit şi să nu fi văzut”, a declarat pentru BTV Diana Rusinova de la Centrul pentru Politica Europeană a Transporturilor.

Oamenii legii au făcut cercetări și au realizat că, într-adevăr, erau probleme cu marcajele pe șosea.