De-a lungul timpului, mai mulți șoferi au fost surprinși circulând pe drumurile din România pe contrasens. Unii dintre ei au făcut-o cu bună știință, alții fără intenție. Acum s-a aflat ce a păţit un şofer român de TIR care a fost prins pe contrasens în Croaţia. Astfel de pedepse ar trebui să fie şi în România.
Un șofer de TIR din România a fost prins conducând pe contrasens pe o autostradă din Croația, după ce mai mulți participanți la trafic au alertat poliția.
Incidentul nefericit a avut loc în jurul orei 11:40 și a fost surprins de o cameră de supraveghere, conform informațiilor furnizate de Departamentul de Poliție Varaždin.
În imaginile surprinse de camerele de supraveghere se poate observa cum TIR-ul a pătruns pe sensul greșit al autostrăzii A4, dinspre stația de taxare Breznički Hum, după care șoferul a făcut o manevră de întoarcere, blocând astfel traficul rutier.
De asemenea, șoferul român de TIR a refuzat testarea cu aparatul etilotest atunci când a fost oprit de polițiștii de la Rutieră.
Conform presei locale din Croația, șoferul român de TIR este pasibil de o amendă în valoare de 6.480 de euro.
În plus, șoferul român riscă și o pedeapsă cu închisoarea de 120 de zile, precum și interdicția de a msi conduce pe drumurile din interiorul Croației pentru următorii doi ani, informează 24 Sata.
Pe de altă parte, cea mai mare amendă de circulaţie din lume a fost dată în anul 2010. Aceasta a fost primită de un şofer suedez care a fost prins că circula cu o viteză de 290 de kilometri în Elveţia. Șoferul suedez a primit o amendă de 656.000 de lire sterline, ceea ce înseamnă circa 3.453.971 de lei sau 731.076 de euro.
Şoferul amendat drastic avea pe atunci vârsta de 37 de ani şi conducea un Mercedes SLS AMG. Astfel, șoferul a avut o viteză de 170 de kilometri la oră peste limita admisă de lege.
Conform legislaţiei din Elveția, nivelul amenzii este determinat de bogăţia şoferului, precum și de viteza înregistrată.
Purtătorul de cuvânt al poliţiei locale, Benoit Dumas, a informat despre cazul respectiv că „nimic nu poate justifica o viteză de 290 de kilometri la oră”.
„Nu este controlabil. Trebuie să-i fi luat 500 de metri pentru a opri maşina complet”, a conchis Benoit Dumas.