Fraudele făcute prin intermediul mesajelor sau al email-urilor fac din ce în ce mai multe victime. Un român care a primit recent un mesaj ciudat a povestit cum a fost păcălit de un escroc care i-a accesat contul și l-a lăsat fără câteva sute de lei.
Specialiștii în securitate cibernetică atrag atenția asupra mesajelor pe care le primim pe telefon și care ne pot lăsa fără bani în cont sau ne pot accesa datele personale. Un român a povestit recent ce i s-a întâmplat după ce a primit un mesaj care, aparent, era de la Bolt. Deși a ignorat mesajul, escrocul a reușit să intre în contul lui și să dea o comandă la Auchan, în numele său.
”Azi dimineață m-am trezit cu un mesaj pe Whatsapp de la Bolt cu un cod de logare în aplicație. Evident l-am ignorat și mi-am văzut de zi. În 30 de minute am primit o notificare de la Auchan Cotroceni (thumbs up) că a mea comandă e pregătită de livrare. Intru să văd ce se întâmplă, 19 pachete de Sobranie Blue Collection către o adresa din Rahova. Intru imediat în asistență, încerc să anulez comanda, nu se poate, fac tichet că mi-a fost spart contul, și aproape în același timp făptașul face și el tichet cu titlul ‘vreau să-mi închid contul’. Practic eram amândoi logați pe cont fără nicio posibilitate de a-l da afară, de ce? Simplu!
Te loghezi cu număr de telefon și mai nou primești OTP pe WhatsApp, înainte SMS pe telefon. Nu poți schimba parola, evident pentru că nu există parolă. Nu poți accesa dispozitivele logate și deci nu poți să îl deconectezi. Întrebările sunt simple: cum a făcut rost de codul meu de pe WhatsApp? Nu sunt logat pe WhatsApp Web nicăieri, și am doar pe telefonul meu, dubios”, a povestit bărbatul, într-o postare pe internet.
Omul a mai povestit că a încercat să ia legătura cu cei de la Auchan, de unde hoțul își comandase mai multe pechete de țigări din banii lui, și să explice că este o escrocherie și că nu ar trebui să predea comanda.
”Interesant este că am sunat la Auchan și i-am rugat să nu dea comanda căci este o greșeală. Doamna m-a asigurat că rămâne acolo și că nu pleacă. Peste o oră văd că a mea comandă este în curs de livrare și o sun din nou pe doamna de la Auchan. Foarte speriată îmi spune că o colegă a dat comandă și nu are ce să facă. Ce este și mai interesant e că atunci când sunam la curier din aplicație îmi răspundea un curier care nu avea nicio treaba cu comandă mea. Curierul pe care nu-l puteam contacta ajunge la adresa infractorului (incredibil, știu).
Mă sună din nou doamna de la Auchan și-mi spune că a dat de curier și că l-a rugat să aducă comanda înapoi, să facă ea retur. Problema mea e că idiotul (curierul) a dat comanda completă (evident nu a înmânat-o făptașului), de frică să nu-i scadă ratingul, iar acum stau într-un chat cu Alfred, botul de la Bolt și aștept să îmi rezolve cineva problema. O dimineață cel puțin interesantă”, a mai povestit bărbatul pe internet.