Ce a păţit un român care a cumpărat o maşină second hand. Avertismentul transmis şoferilor
Avertisment pentru șoferi. Ce a păţit un român care a cumpărat o maşină second hand, din dorința de a economisi bani. Autoturismul prezintă probleme de natură tehnică, potrivit bărbatului care acuză că nu primește banii înapoi de la patronul de la care a achiziționat-o. Ce spune legea cu privire la astfel de situații.
Ce a păţit un român care a cumpărat o maşină second hand
Circumstanțele economice actuale au determinat mulți români să renunțe la mașinile noi. De asemenea, unii au ales să conducă autoturisme pe gaz, în detrimentul benzinei sau a motorinei. Totul, pentru a economisi bani. Pentru unii, astfel de hotărâri ar putea fi inteligente, însă riscurile nu trebuie ignorate.
În articolul de astăzi, ne vom concentra pe problema mașinilor second hand. Acestea necesită, de multe ori, o întreținere mai aparte decât cele noi. Fiind deja folosite, autoturismele pot să prezinte defecțiuni sau deteriorări specifice, care trebuie întotdeauna luate în vedere, pentru a nu ieși pe minus financiar.
Un român care a dorit să economisească bani a ales să își cumpere o mașină second hand de la un parc auto BMW. Pentru autoturismul achiziționat, a primit garanție pentru două luni de zile, ceea ce înseamnă că, în cazul în care unul dintre elementele mașinii se strică, poate fi reparat de către sursă.
Românul a constatat, după achiziționare, că mașina prezenta probleme serioase de natură tehnică, astfel încât a luat contact cu patronul parcului auto, despre care spune acum că refuză să îi rambursese banii și să primească înapoi autoturismul.
„Eu am dorit să îmi restituie banii și să ia mașina înapoi”
„Având în vedere că mașina am luat-o de la parc auto și oferă garanție cică, doar pe hârtie că în realitate te tratează cu indiferență și cu dispreț. O să merg cu mașina la reprezentanță BMW să îmi facă și ei o constatare și o estimare a reparațiilor. Eu am dorit să rezolvăm pe cale amiabilă, să îmi restituie banii și să ia mașina înapoi”, s-a exprimat bărbatul.
Românul a spus că garanția nu i-a fost de niciun ajutor și că dorea restituirea banilor și returnarea autoturismului. Patronul parcului auto BMW i-ar fi transmis că nu poate returna banii pentru că i-a investit, astfel încât românul a decis să depună plângere la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.
„Mașina a fost cumpărată de la o firmă specializată în vânzări de mașini rulate. Am factură pe mașină, certificat de garanție 2 luni, dar legea din câte știu prevede 6 luni garanție! Problemele tehnice au fost constatate de către un service autorizat! Urmează să mă duc și la reprezentanța mărcii să facă și ei o constatare”, a precizat bărbatul.
Citește și: Șoferii români, la coada Europei, din nou: cât cheltuie pe mașinile second-hand, rulate
Trebuie subliniat că, potrivit legislației, doar mașinile noi pot fi returnate proprietarului, în cazul în care prezintă unele defecțiuni – și doar în anumite circumstanțe. Autoturismele second hand nu pot fi returnate, nici în situația în care prezintă defecțiuni. În astfel de cazuri este valabilă doar garanția, prin care se asigură repararea problemei.