Atunci când ne facem cumpărăturile, de obicei alegem să mergem la magazine, aparent, sigure. Această siguranță, de obicei, o dă brandul, iar în cazul nostru Kaufland ar putea fi garanția. Din păcate, realitatea este cu totul alta. Chiar dacă vorbim de un lanț de magazine ca cel deținut de retailerul german.
Descoperirea dintr-un magazin Kaufland din București face acum valuri pe rețelele de socializare, și este, din păcate, una cotidiană. Mulți clienți ai supermarketurilor au descoperit deja, în timp ce făceau cumpărături, produse congelate pe care alte persoane le așezaseră neglijent pe rafturi în drum spre casă. Și care nu s-au gândit la consecințe, marfa se strică. Dacă o mănâncă altcineva, poate fi chiar periculoasă pentru sănătate. Și este doar o risipă de alimente.
Dar când produsele pe care le cumperi sunt pline de puroi, este cu totul altă situație. Acest aspect intră deja la neglijență din partea responsabililor magazinelor. Situația nu este una ipotetică, ci s-a întâmplat cu adevărat într-unul din magazinele Kaufland din Capitală.
Un client a mers la magazin pentru a cumpăra carne de porc. Bucureșteanul și-a făcut cumpărăturile în locația Kaufland Bucureşti – Brâncuşi, din strada Valea Oltului. Ceafa de porc fiind congelată, omul nostru nu a avut de unde să știe că ceea ce a cumpărat, nici măcar pentru câini nu era bună.
Ajuns acasă, povestește clientul, când a decongelat ceafa de porc, a constatat că era stricată și plină de puroi. Imaginile publicate de client au devenit deja virale pe rețelele de socializare.
Și ca să înțelegem că nu este o situație singulară, vă reamintim că în 2018 un alt caz, asemănător cu cel din Capitală, avea loc la Târgu Jiu. Un client Kaufland a cumpărat tot carne de porc, și a constatat că era plină de puroi atunci când a vrut să o tranșeze.
Clientul, ulterior, a reclamat magazinul la Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Gorj. Magazinul din Târgu Jiu a fost amendat cu nu mai puțin de 12.000 de lei pentru ceea ce s-a găsit, reprezentanții magazinului spunând că produsele erau aduse din Germania.
Genul acesta de situații, din păcate, inspectorii ANPC le-au descoperit în ultimele zile la mai toți retailerii de pe piață. Fie că vorbim de Mega Image, Profi, Cora, etc., ANPC a dat amenzi imense magazinelor plus închiderea temporară, acolo unde este cazul.
Cât despre cele relatate despre situația de la magazinul Kaufland Bucureşti – Brâncuşi, din strada Valea Oltului, am cerut o opinie oficială a reprezentanților companiei.
Ca urmare a articolului publicat, Kaufland România transmite clarificări și solicită publicarea dreptului la replică, după cum urmează:
„Am semnalat imediat cazul furnizorului nostru care și-a asumat integral responsabilitatea și ne-a asigurat că este vorba de o situație izolată. Aceasta a fost produsă de o contuzie intramusculară a animalului, ce nu putea fi identificată decât în momentul felierii.
Produsul era în termen de valabilitate și a ajuns în rețeaua Kaufland însoțit de declarația de conformitate. Kaufland România respectă întocmai toate normele igienico-sanitare, de depozitare și comercializare, conform legislației în vigoare. Furnizorul derulează periodic analize microbiologice pe mostre de carne, cu laboratoare externe.”, au transmis în cursul zilei de astăzi rerezentanții Kaufland România.