Românii au bătut recordul la băutul de cafea. Sunt cifre record la vânzările de cafea în România.
În doar două luni de zile, românii au consumat mai multă cafea ca niciodată. Pentru că am ieșit mai rar din casă în anul 2020, am înlocuit băutul cafelelor din localuri cu consumul de cafeină în propriile locuințe.
Așa se face că importurile au explodat. În doar două luni, România a cumpărat 8 mii de tone de cafea, iar vânzările au atins cifre record: 400 de milioane de euro anual pentru băutura cu care își începe ziua majoritatea.
Teodora Pitish și-a deschis o cafenea pe Calea Victoriei, în care a investit 40.000 de euro. De când localurile s-au deschis, cererea a explodat. Într-o zi de weekend se vând aici 500 de cafele, iar oamenii au zeci de specialități din care pot alege, inclusiv unele de la fermieri din America Latină, Africa și Asia.
„În ultimele 6 zile am prăjit o tonă de cafea. A crescut foarte mult volumul. Piața noastră de cafea de specialitate în România este printre cele mai bune din Europa. Oamenii care sunt pasionaţi de cafea bună şi locuri frumoase vin special pentrt asta în România”, spune Teodora, conform ȘtirileProTv.
Anul trecut, România a cumpărat 60 de mii de tone de cafea. În plus, nici gusturile românilor nu au rămas la fel. Puțin peste 35% dintre ei mai beau cafea solubilă, în timp ce peste 60% aleg cafeaua boabe sau măcinată, de calitate mai mare.
Au început să apară și colțuri destinat cafelei, numite concept store coffee. În plus, românii au început să bea cafea și la prânz, dar și seara.
„Avem şi acum foarte multe comenzi, deşi restricţiile nu mai sunt aceleaşi şi, într-adevăr, oamenii au devenit mai comozi şi vor aceeaşi cafea acasă. Cel mai mult îşi comandă espresoo, cappucino, latteuri, dar şi cafea la filtru”.
Mulți români au investit în ultimul timp în echipamente și aparate sofisticate de preparat cafea pentru o experiență de cafenea în fiecare dimineață, dar și din motive financiare. Și, desigur, un aparat scump de cafea trebuie să beneficieze de cele mai aromate și speciale soiuri, motiv pentru care românii se îndreaptă spre diverse sortimente fine și inedite.