Cât costă un ARO, în 2024. Suma record, cu banii ăştia îţi cumperi un Duster

de: Ștefan R. Apostol
02 02. 2024

Pentru cei care nu-și mai aduc aminte, orașul unde astăzi Elena Lasconi este primar, Câmpulung-Muscel, era cunoscut pentru celebra fabrică de mașini ARO. Din păcate, fabrica a dispărut de mulți ani, dar colecționarii acestei mașini de teren românești încă mai există, iar unii chiar le scot la vânzare. Așa că, citește și află cât costă un ARO, în 2024, având în vedere că suma este una record, și că, de fapt, cu banii ăştia îţi cumperi un Duster nou nouț.

În 2024, sărăbătorim 55 de ani de la apariția primului ARO

La patru ani de la preluarea conducerii CC al PCR, Nicolae Ceaușescu era pus pe fapte mari. Vroia ca România Socialistă să aibă producția proprie de autoturisme, de la cele simple, și până la cele de teren. Așa se face că, în 1969 cu trei ani înainte de startul producției de serie, lui Ceaușescu îi era prezentat prototipul a ceea ce avea să devină primul model ARO 240, la Expoziția Realizărilor Economiei Naționale.

Vezi și: Unde a ajuns astăzi Dacia lui Nicolae Ceaușescu. Secretul din jurul acestei mașini

Inclusiv dictatorul avea un ARO, un model 304, fabricat în 1977, fiind prima mașină românească care avea montat un sistem de aer condiținat, evaluată în 2019 la suma de 30.000 de euro.

Gorbaciov și Ceaușescu, iulie 1989

Mulțumit de realizările inginerilor, începe construcția fabricii ARO, iar în 1972 se perfecționa prototipul prezentat în 1969. Din 1975 se dă startul producției de serie, acesta venind cu suspensie independentă, la partea față, cutie de viteze cu 4 trepte, cutie transfer, tracțiune integrală, motor nou, de 2500 cmc, de 75 cp, acesta fiind cunoscut sub numele de Aro 241 decapotabil, iar mai apoi, între 1976-77 vor ieși pe poarta fabricii modelel 244 cu cinci uși, și modelul 320.

Schimbarea din 1978 și popularitatea mașinii

În tot acest timp, la Brașov se construia primul motor românesc diesel, iar din 1978, după multe teste, erau introduse pe noile modele de ARO, acestea având acum o putere de 3100 cmc și 68 cp, având o viteză maximă de 110 km/h.

Află despre: Cum arată camionul electric al lui Nicolae Ceaușescu. De ce a fost demontată și analizată basculanta DAC 120

La 7 ani de la introducerea acestor noi motoare, în 1985, fabrica de la Câmpulung-Muscel aduce noi modificări la cutia de vitreze, astfel fiind introdusă una nouă cu 5 trepte, și tot atunci este lansat și noul motor diesel, „Diesel Câmpulung D27”, cu o capacitate de 2,6 l, 69 cp, injecție indirectă și viteza de 115 km/h.

ARO 240, la Expoziția Realizărilor Economiei Naționale din 1969

În toți acești ani, atât pe plan local, cât și în statele socialiste sud-americane, Ceaușescu reușea să popularizeze mașina, iar la export aveau să meargă extrem de multe loturi. Brand-ul românesc de teren ARO avea să fie cunoscut, inclusiv la clebrul Dakar Rally, dar și în alte state, din Africa.

Descoperă și: Cât costă acum avionul lui Nicolae Ceaușescu, de fapt. A fost scos la licitație cu prețul cât al unei mașini

O variantă a modelelor românești aveau să fie fabricate și în state vest-europene, precum Spania, Portugalia, iar pe piața germană a acelor vremuri, ARO era competitorul direct al modelului produs de Mercedes, care avea prețuri prohibitive. După 1990, odată cu evoluțiile tehnologice, inginerii de la Câmpulung luau decizia de a îmbunătății marca, prin introducerea de noi motoare importate de la brand-uri celebre, precum Toyota, Renault, etc,

Cât costă un ARO, în 2024. Suma este una record

Din păcate, după marea privatizare, fabrica avea să intre în faliment și, ulterior, desființată. Astăzi, au mai rămas doar colecționarii pasionați ai acestui model, iar unii au decis să-și încerce norocol, și să le scoată la vânzare.

Așa se face că am aflat cât costă un ARO, în 2024. Suma record despre care vorbim este de 12.000 de euro, iar mașina este un ARO militar în condiții tehnice excelente, atestată de cei de la RAR și stabilită ca vehicul istoric.