Cât costă o sticlă de ulei la Carrefour, după plafonarea prețurilor. Nu e eroare
Prețurile la alimente au scăzut considerabil, după ce adaosul comercial a fost plafonat pentru mai multe categorii. Începând de marți, 1 august 2023, a intrat în vigoare Ordonanţa de Urgenţă privind stoparea creşterii preţurilor la alimentele de bază. Cât a ajuns să coste o sticlă de ulei la Carrefour.
Cu cât se vinde acum o sticlă de ulei la Carrefour
Conform prevederilor Ordonanței de Urgență, s-a plafonat adaosul comercial pentru 14 categorii de produse alimentare timp de trei luni, începând cu data de 1 august. Prin urmare, în perioada următoare, consumatorii din România ar trebui să găsească prețuri reduse cu 30% și 50% în magazine la următoarele 14 grupe de alimente de bază:
-pâine, lapte, brânză, iaurt, făină, mălai, ouă, ulei de floarea-soarelui, carne proaspătă de pui, carne proaspătă de porc, legume proaspete vrac, fructe proaspete vrac, cartofi proaspeți vrac și zahăr.
Marele lanțuri de supermarketuri de-a lungul întregii țări au deja implementat reducerile pentru produsele aflate pe rafturi, permițând astfel clienților să se bucure de noile tarife. De exemplu, în cadrul magazinelor Carrefour, o sticlă de ulei Spornic de 1 litru are acum un preț de 10,33 lei, în comparație cu prețul anterior de 13,59 lei.
În comparație cu prețurile medii din luna iunie, în data de 1 august, cele mai semnificative scăderi de preț aplicate de către marile lanțuri de magazine au fost observate în categoria fructelor și legumelor.
Ce alimente s-au mai ieftinit
În Penny, uleiul a ajuns să fie vândut și cu 4.7 lei, după ce prețul acestuia depășise și 10 lei. De altfel, mălaiul a ajuns să cost sunt 3.5 lei, în timp ce o pâine costă numai 1.29 lei.
Prețul strugurilor a înregistrat o scădere medie de aproape 34%, iar următoarele produse în ordinea reducerilor sunt prunele, ale căror prețuri au scăzut cu aproximativ 30%, cartofii (cu o reducere de 28,4%), ardeiul gras (cu o scădere de 27,5%), ardeiul Kapia (cu o scădere de 25,6%), morcovii (cu o reducere de 24,2%) și pepenele (cu o scădere de 22,2%).
„În urma analizei, am remarcat scăderi ale prețurilor, ce depășesc 40% în cazul unor produse disponibile în anumite magazine, cum ar fi pepenele, aripile de pui, ceapa și ardeii Kapia, și chiar 50%, dacă vorbim de morcovii, prunele, strugurii și cartofii din anumite lanțuri de retail”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
La o săptămână de la implementarea Ordonanței, magazinele au pus în evidență produsele cu cele mai reduse prețuri. O mare parte dintre acestea au etichete care indică că produsul respectiv beneficiază de un cost „redus conform OUG privind reglementarea prețurilor la alimentele de bază”.
De altfel, acestea sunt foarte ușor de recunoscut pentru că au etichete de culoare roșie.