Cât a ajuns să coste să încarci o mașină electrică cu baterie de 100 kw. Suma este mult mai mare decât s-a crezut
Deși o mașină electrică poate costa mai mult decât omologul său pe benzină, vehiculele care rulează fără combustibil îți garantează că vei economisi bani pe termen lung. În ultimii ani, acest trend a luat avânt în toată lumea, inclusiv în România. Ca să-ți faci o idee, doar în Statele Unite există peste 21.000 de stații de încărcare publice, adică mai multe decât restaurantele McDonald’s! Dacă te bate gândul să achiziționezi un astfel de automobil ecologic și nu știi cât consumă, află în acest articol tot ce te interesează.
Mașinile electrice sunt tot mai căutate în România
Nu mai este un secret pentru nimeni că șoferii pot economisi bani prin alimentarea zilnică a mașinii cu electricitate, spre deosebire de benzină. Potrivit experților, pe parcursul a cinci ani, pui deoparte bani frumoși datorită acestei inovații auto (între 4.000 și 5.000 de dolari).
Vehiculele electrice nu au motoare pe benzină sau motorină și, ca rezultat, elimină multe componente ce ar necesita control de rutină la service. Opțiunea cu alimentare de curent înseamnă să eviți schimbul de ulei, spălarea sistemului de răcire, întreținerea transmisiei, schimbarea filtrului de aer, bujiile, curelele de transmisie și multe altele. În plus, datorită frânării regenerative, nici plăcuțele de frână nu se uzează la fel de des. Asta se traduce prin economii masive.
Mit distrus de fanii acestor vehicule pe curent
Iubitorii de mașini electrice susțin că există o mulțime de concepții greșite despre ele. Unul ar fi că te lasă bateria pe drum și nu mai reușești să ajungi la destinație. În funcție de model, mulți pot parcurge chiar și 500 de kilometri cu o singură încărcare.
Fanii vehiculelor electrice asociază încărcarea la priză cu telefoanele mobile. Pur și simplu conectezi mașina și uiți de ea. Gata cu statul la coadă, pompele murdare și alimentarea scumpă.
Cât costă să încarci o baterie de 100 kw
Și dacă tot am adus vorba de costuri, iată cât costă să încarci o baterie de 100 kw. La fast charger în România, curentul este undeva la 2,7 lei/kw. Un șofer de mașină electrică spune că a încărcat-o de la 40% la 100% cu 220 de lei. Ce-i drept, suma este mult mai mare decât s-a crezut și nu toată lumea și-o permite.
Mulți români se tem de naveta lungă către serviciu sau școală. Odată cu majorarea prețurilor la combustibil și impactul asupra mediului al emisiilor de carbon, mersul cu mașina în fiecare zi este, de asemenea, costisitor. Vehiculele electrice și hibride pot fi o soluție practică.