Care e diferența salarială dintre un angajat Dacia Mioveni și unul de la Ford Craiova
Te-ai întrebat vreodată câți bani câștigă un angajat Dacia Mioveni și unul de la Ford Craiova? Cu toate că ambele categorii sunt încadrate în industria auto, există o diferență salarială la care nu te-ai aștepta, în ciuda faptului că producătorul român face mașini ieftine, iar cel de origine americană face mașini mult mai bune.
Dacia și alte companii auto încă mai au încredere în România
Industria auto este una dintre cele mai înfloritoare în prezent, chiar dacă mulți producători se plâng că se confruntă cu probleme. Adevăratele probleme și le fac singuri din cauza supraproducției și fentării legilor din Uniunea Europeană cu privire la poluare. În realitate, cine lucrează în industria auto, de la cel mai neînsemnat tinichigiu, până la manageri și directori, nu sunt muritori de foame.
Până și compania care face cele mai ieftine automobile de pe piață obține un profit uriaș. Da, la Dacia mă refer. Mașini ieftine nu înseamnă și salarii mici. Dimpotrivă. E un bun exemplu că o companie poate să își plătească bine angajații chiar dacă adoptă politica produsului ieftin. Sigur, vorbim de un colos comercial, aflat într-un grup auto gigant.
Uzina Ford de la Craiova o duce și ea destul de bine în România…cel puțin deocamdată. Investiția imensă pe care a făcut-o conducerea în fabrica din Oltenia arată că investitorii giganți și companiile colos încă mai au încredere în mediul de afaceri de la noi. Iar încrederea vine mai ales de la forța de muncă.
Angajat la Dacia sau angajat la Ford? Cine câștigă mai bine?
Românii sunt însetați de locuri de muncă bine plătite, chiar și cei care n-au și nu vor să aibă o pregătire. Companiile străine, dar au început și cele românești să se raporteze la noi, românii, ca la chinezi – mână de lucru ieftină. Românii se bucură nespus la un salariu de 3.000 de lei, i se pare mare, dar, în realitate, este unul infim. Comparat cu veniturile din România, însă, e un venit acceptabil.
În 2018, salariul mediu al angajaţilor din uzina Ford de la Craiova a fost de circa 3.000 de lei net pe lună, pe când salariul angajaţilor de pe plaftorma Dacia de la Mioveni a fost cu aproape 2.000 de lei net pe lună mai mare. Astfel, în 2018, un angajat al Automobile Dacia a câştigat, în medie, aproximativ 5.000 de lei net pe lună.
În același timp, însă, un angajat Ford câștigă cu 400 de lei net lunar mai puţin decât angajaţii retailerului alimentar Lidl,