Se pare că primarul general ales, Nicușor Dan, nu se oprește din promisiuni electorale. Ar trebui să i se reamintească că alegerile și campania electorală s-au terminat. În orice caz Nicușor Dan promite. Rămâne să vedem dacă se vor și materializa promisiunile electorale făcute.
Pe toată perioada de campanie electorală, și se pare că și zilele acestea, după terminarea alegerilor locale, Nicușor Dan încă mai promite. Pe hârtie, sau în teorie, sună bine, dar ce te faci cu practica. Cea mai densă promisiune electorală a noului primar general este aceea de a construi metroul de suprafață. Dar ținând cont de mai mulți factori acest desiderat s-ar putea să devină imposibil, din mai multe puncte de vedere.
Plecând de la ideea că va fi o modalitate de a fluidiza sau chiar diminua traficul infernal din Capitală, Nicușor Dan a promis electoratului, în campania pentru alegerile locale, că va construi metroul de suprafață.
”Mesajul meu e că Bucureştiul poate să aibă un transport public eficient într-un timp rezonabil şi asta va duce la decongestionarea traficului. Pentru asta e nevoie să folosim inteligent resursele pe care le avem şi o astfel de resursă este infrastructura CFR din jurul Bucureştiului şi din Bucureşti. Vorbind foarte grosier, e vorba de a tripla lungimea metroului care deserveşte Bucureştiul în acest moment. Cifra estimativă e de 800.000 de utilizatori pe zi”, a spus Nicuşor Dan, într-o conferinţă de presă, în campania electorală.
Poriectul metroului de suprafață, conform celor declarate de Nicușor Dan, ar benefica de fonduri europene prin Programul Operaţional Regional. Suma de care ar fi nevoie pentru realizarea acestui proiect fiind de aproximativ de 500-600 de milioane de euro. În campania eletorală același Nicușor Dan vorbea de 100 – 150 de milioane de euro.
”Multe din proiectele pe care le facem sunt pe POR – Programul Operaţional Regional – iar finanţarea este de 40%. E posibil ca statul român să vină cu alţi 40%, iar Primăria să contribuie cu 20%.”a, declarat Nicuşor Dan celor de la B1 TV.
Cât de real sau cât de fezabil este proiectul primarului ales, rămâne de văzut, și dacă acesta va putea fi construit în parametrii declarați de acesta. Proiectul s-ar baza foarte mult pe infrastructura existenntă a CFR și parteneriatul cu cei de la Ministerul Transporturilor.
”Din fericire aici titularul de proiect este Ministerul Transporturilor pentru că el are infrastructura. El va fi operat de Primăria Capitalei prin aceste mici trenuri în parteneriat cu Ministerul Transporturilor, care să aibă infrastructura. Deci Primăria va plăti CFR-ului mentenanţa infrastructurii CFR pe care o foloseşte”, a mai declarat Nicuşor Dan.