Brandul românesc, foarte cunoscut, care dispare după aproape 60 de ani. Toţi românii au avut aşa ceva în casă
Un brand celebru, care provine chiar de la noi din țară, dispare de pe piață. După 60 de ani în care s-a bucurat de un succes formidabil, denumirea celebră a fost schimbată. Care este firma care o înlocuiește și cum s-a ajuns la o asemenea decizie.
Un brand celebru, desființat după șase decenii
Numele Arctic Găești, unul dintre cele mai cunoscute și admirate branduri din România va dispărea pentru totdeauna. După aproape 60 de ani de activitate, timp în care s-a bucurat de mare succes, proprietarii turci au decis să redenumească fabrica în Beko.
Arctic Găești a fost cel mai mare producător local de electrocasnice, nelipsite din casele românilor de pretutindeni. De acum, însă, își va schimba numele. Face parte din grupul turc Arçelik, unul dintre cei mai importanți producători de electronice și electrocasnice din Europa.
Schimbarea numelui a venit în urma ideii de rebranding pe care a avut-o patronul firmei. Recent, Arçelik a anunțat că a semnat un acord cu gigantul american Whirlpool pentru integrarea operațiunilor sale europene, inclusiv a fabricii din România, printre care și lansarea Beko Europe.
„Suntem entuziasmați de această nouă etapă și de direcția pe care Beko o conturează pentru următorii ani. Rămânem fideli obiectivelor noastre de a oferi servicii de excepție pentru clienți, de a dezvolta soluții inovatoare și de a pune pe piață produse de calitate superioară.
În plus, suntem nerăbdători să ne implicăm în explorarea unor oportunități și idei pentru colaborări constructive, cu scopul de a contribui la un viitor mai bun pentru industria de electrocasnice. Sunt mândru să mă aflu la conducerea companiei într-un moment atât de important pentru echipa noastră.
De-a lungul anilor petrecuți aici am dezvoltat o legătură specială cu România, iar decizia de astăzi reprezintă un nou pas în angajamentul meu față de această țară care mi-a devenit acasă”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer, Arctic.
Înființată în anul 1955, Arçelik este unul dintre liderii mondiali în domeniul electrocasnicelor. Își desfășoară activitatea în 146 de țări din întreaga lume și are în jur de 30.000 de angajați.
Arctic, un brand de mare succes
Compania are 23 de unități de producție în Turcia, România, Rusia, China, Africa de Sud, Thailanda, Pakistan, India și Bangladesh și este cotat la Bursa de Valori din Istanbul. Portofoliul său impresionant cuprinde nu mai puțin de 12 branduri de renume, fiecare având o poziție distinctă și recunoscută pe piață.
Printre acestea se numără Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, ElektraBregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy, Dawlance, Voltas și Altus. Cu o gamă variată de produse și soluții inovatoare, Arçelik este un nume de încredere pentru milioane de consumatori din întreaga lume.
Fondată în anul 1968, compania și-a consolidat poziția pe piața locală, devenind un nume de încredere pentru milioane de consumatori. Însă, un moment semnificativ în evoluția sa a avut loc acum mai bine de 20 de ani, când a fost preluată de grupul turcesc Arcelik, care a deschis o mulțime de căi către dezvoltare.
Raportând cifre impresionante, de aproape 3,8 miliarde de lei în 2022, Arctic este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața electrocasnicelor din România. Cu peste 4.300 de angajați dedicați, compania își desfășoară activitatea în diverse sectoare ale industriei, având ca punct central fabrica din Găești, județul Dâmbovița.
Aici, Arctic produce o gamă variată de produse, cu accent pe frigidere și congelatoare, menite să satisfacă nevoile clienților săi în materie de refrigerare și conservare a alimentelor.
Cu toate acestea, Arctic și-a consolidat recent și poziția sa în domeniul mașinilor de spălat, odată cu inaugurarea noii fabrici din comuna dâmbovițeană Ulmi, în octombrie 2019. Această investiție de proporții, în valoare de 150 de milioane de euro, a transformat Arctic într-unul dintre cei mai importanți producători de mașini de spălat din Europa.
Cu o capacitate de producție impresionantă de 2,2 milioane de unități pe an, noua fabrică reprezintă un pilon al eficienței și inovației în industria electrocasnicelor.