Blocaj la medicii de familie și în spitale. Sistemul informatic pentru cardurile pacienților din România a căzut din nou

de: Ana Chivu
11 07. 2019

Probleme la sistemul informatic din Sănătate! Cardurile pacienților au fost din nou blocate. Ce anunță Casa Națională de Sănătate despre erorile frecvente pe care le întâmpină?

Sistemul informatic din Sănătate, probleme cu nemiluita

Cardurile de sănătate ale pacienților au fost din nou blocate din cauza erorilor pe care le tot întâmpină sistemul. Casa Națională de Sănătate a anunțat, în cursul zilei de joi, că platforma informatică este indisponibilă. Momentan, nu se știe pentru cât timp. Anunțul oficial vine după ce mai mulți medici de familie s-au plâns că nu pot activa, din nou, cardurile pacienților. Medicii cer autorităților să ia măsuri în această privință. Reprezentanții Casei, contactați de Digi24, nu au putut să spună când va deveni platforma din nou disponibilă. Medicii pot însă să prescrie rețete, dar în modul offline, adică urmează ca validarea acestora să se facă într-o lună. Sistemul informatic a costat în total 100 de milioane de euro, motiv pentru care nu se va renunța la el, a anuțat zilele trecute ministrul sănătății.

Valentin Boldea, medic de familie din județul Galați, a declarat pentru sursa citată că medicii aleg în momentele acestea să trimită toți pacienții acasă și să-i reprogrameze „ceea ce nu este de dorit, pentru că astfel ar exista problema în asigurarea medicației bolnavilor cronici și asigurarea tratamentelor bătrânilor și a copiilor în situații acute de boală”, sau lucrează în sistem offline „cu riscul de a ni se imputa ulterior sumele aferente medicației prescrise”.

Sinstemul informatic din Sănătate are din nou probleme. Cardurile pacienților, blocate

Comunicat CNAS

„Urmare a unor probleme tehnice, care au condus la întreruperi în funcționarea Platformei Informatice a Asigurarilor de Sanatate (PIAS), serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line până la remedierea indisponibilității PIAS. Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispozițiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 39 – 42 din H.G. 155/2017:

– serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iulie 2019.
– serviciile de îngrijiri la domiciliu/paliative la domiciliu acordate off-line în perioada 24 iunie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iunie/iulie 2019, după caz.
– raportarea lunară a serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale acordate/eliberate în luna iunie 2019, se va efectua în cursul lunii iulie 2019, după remedierea PIAS.”