Băutura răcoritoare care dispare din magazinele Carrefour. Motivul surprinzător din cauza căruia a fost retrasă de la vânzare

de: Ioana Bucur
05 01. 2024

O decizie neașteptată a fost anunțată recent de reprezentanții unui mare lanț de hypermarketuri. Află care este băutura răcoritoare care dispare din magazinele Carrefour și motivul surprinzător din cauza căruia a fost retrasă de la vânzare.

Un anunț surprinzător

Anul 2024 a început cu un anunț surprinzător pentru clienții unui mare lanț de hypermarketuri din Europa. În scurt timp, o celebră băutură răcoritoare dispare din magazinele Carrefour.

Potrivit reprezentanților companiei, în patru țări din Europa nu se vor mai vinde produse din gama PepsiCo, ceea ce înseamnă că de pe rafturile centrului comercial o să dispară sucurile Pepsi, 7UP și chipsurile Lays.

De ce băutura răcoritoare dispare din magazinele Carrefour

Motivul? Ar fi devenit prea scumpe. Astfel, de joi, pe rafturile magazinelor Carrefour din Franța, Spania, Belgia și Italia se vor pune afișe cu mesajul: „Nu mai vindem acest brand din cauza creşterilor inacceptabile de preţ”, a declarat un purtător de cuvânt al retailerului francez.

Într-un supermarket ce aparține retailerului din suburbia pariziană Auteuil au dispărut deja unele produse. Cele care încă mai sunt în stoc aveau însă mesajul afișat lângă ele. Decizia pare să fie pe placul clienților.

”Nu mă surprinde deloc”, a declarat Edith Carpentier, client într-un magazin din celebrul arondismet 16 din Paris, pentru Reuters. ”Cred că vor rămâne multe produse pe rafturi pentru că au devenit prea scumpe şi toate sunt lucruri pe care putem evita să le cumpărăm”.

Te-ar putea interesa și: Produsele care vor fi mai scumpe în Lidl, Kaufland și Carrefour din ianuarie 2024. Vom plăti mai mulți bani

„Evident că aceasta este o ultimă soluţie”

Până în acest moment, nu există nicio reacție oficială a celor de la PepsiCo. În luna octombrie a anului trecut, compania americană anunța că va face „creșteri modeste” de prețuri în 2024, în condițiile în care cererea s-a menţinut în ciuda majorărilor, fapt ce i-a determinat pe americani să crească estimarea de profit pentru 2023 pentru a treia oară consecutiv.

În 2023, Carrefour a contestat majorările de prețuri practicate de marii producători de bunuri de consum şi de alimente. Retailerul francez a început chiar o campanie de „shrinkflation”, marcând la rafturi produsele care s-au micşorat în dimensiune, dar care costă mai mult.

”Supermarketurile franceze, ştim, sunt foarte, foarte pregătite să scoată din listă oamenii dacă nu le plac ofertele pe care le obţin. Evident că aceasta este o ultimă soluţie, pentru că nimeni nu câştigă dacă bunurile pe care le doresc oamenii nu sunt disponibile pe rafturi”, a declarat James Walton, economist şef la Institutul de Distribuţie a Băcănilor.

Te-ar putea interesa și: Ce conţine pateul de post din Kaufland, Lidl sau Carrefour. Detaliul de pe etichetă care trebuie să îţi dea de gândit