Avertisment pentru toți românii cu bani pe card. În contextul pandemiei de coronavirus, fraudele au crescut exponențial în ultimul timp, posesorii de carduri fiind principala țintă a atacatorilor. Iată care sunt recomandările băncilor și ce sfaturi trebuie să urmeze clienții pentru a preveni situaţiile neplăcute.
Odată cu pandemia care a cuprins întreaga lume, au crescut semnificativ și tentativele de phishing. Atacatorii s-au perfecționat tot mai mult în ceea ce privește accesarea datelor personale ale utilizatorilor, folosindu-se de site-uri false, mail-uri sau SMS-uri. În multe situații, clienţii băncilor, posesori de carduri, sunt sunaţi de către diverse persoane care pretind a fi de la instituţii sau companii de încredere și le sunt solicitate informaţii despre carduri: număr, data expirării sau codul de securitate. Odată obținute aceste date, contul poate fi golit fără probleme.
Astfel, băncile lansează un avertisment pentru toți românii cu bani pe card să nu ofere informații de acest gen nimănui. Iată ce ar trebui să știi despre siguranţa cardului, conform educațiefinanciară.ro:
Avertisment pentru toți românii cu bani pe card. Iată cu ce sfaturi vin băncile pentru toți posesorii de carduri:
1. Să nu se ofere informaţii despre carduri, precum: numărul cardului, data de expirare, codul din 3 cifre de securitate de pe spatele cardului – CVV2/CVC2 prin intermediul telefonului – Banca/Poliţia/Procuratura nu solicită niciodată astfel de informaţii prin telefon;
2. Să ia toate măsurile necesare şi suficiente pentru a menţine confidențialitatea codului PIN, codului CVV2/CVC2 şi a parolei 3D-Secure:
3. Pentru asigurarea securităţii tranzacţiilor efecuate prin intermediul Internetului, clientii sunt sfătuți să înroleze cardul în serviciul 3D Secure. Astfel, vor avea parte de o siguranţă sporită în efectuarea tranzacţiilor online.
4. Dacă există clienţi care au fost victime ale fraudelor, ei trebuie să raporteze evenimentul imediat la 112, precum şi la banca emitentă a cardului.