Anunț de ultimă oră. Când va fi gata și linia Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. E oficial
Un anunț de ultimă oră informează că linia ferată care va lega Gara de Nord de aeroportul Otopeni va fi dată în folosință începând cu luna decembrie a acestui an.
Anunțul a fost făcut oficial. Când va fi utilizabilă linia ferată ce va lega Gara de Nord de aeroportul Henri Coandă
Linia ferată ce va facilita transportul între Gara de Nord și aeroportul Henri Coandă va putea fi utilizată de către călători din luna decembrie 2020, a informat Lucian Bode, ministrul Transporturilor.
”Din 12 decembrie, din acel moment, de la Gara de Nord la Otopeni, sau de la Otopeni la Gara de Nord, vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute”, a declarat ministrul transporturilor, Lucian Bode, la TVR.
Unde se mai lucrează
De asemenea, potrivit ministrului Transporturilor, pe o porțiune din acest drum de cale ferată se modernizează linia, astfel âncât aceasta să fie dublă.
”De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri, între Mogoşoaia şi Baloteşti, se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero”, a mai precizatat Lucian Bode.
Premieră în România. Nu s-a mai construit o cale ferată nouă de pe timpul lui Ceaușescu
Ministrul Transporturilor a spus că acest tronson, ce va face legătura între cele două puncte importante de călătorie, este primul construit după anul 1989, de la zero.
”Dacă vă puteţi imagina, este primul tronson de linie de cale ferată construit în România de la zero după 1989. Aşadar, suntem într-un progres fizic de peste 98%, vom realiza, cel mai probabil, săptămâna viitoare primele deplasări cu invitaţi, cu presa, aşa cum am făcut şi la metrou”, a mai declarat Lucian Bode.
Pe unde trece calea ferată Fara de Nord-aeroportul Henri Coandă
Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte de la zona de racordare, cunoscută ca fosta Haltă Odăile, pe aproximativ 600 de metri. De asemenea, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, ce supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, situată la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
Pe întregul traseuul a fost montată linia de cale ferată, iar constructorul executâ în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.
Cât costă calea ferată Gara de Nord-aeroportul Otopeni
Valoarea contractului construcției liniei ferate ce face legătura între Gara de Nord și aeroportul henri Coandă are o valoare de 398,1 milioane de lei, iar sursa de finanţare este constituie din fondurile europene nerambursabile.
Pe de altă parte, magistrala de metrou Drumul Taberei a fost dată în folosință marți, 15 septembrie. Ministrul Transporturilor a anunțat că timpii de aşteptare în staţii pe noua magistrală sunt în prezent de 6 minute.
Ce timp de așteptare sunt la noua magistrală de metrou Drumul taberei
„Noi acolo avem 6 trenuri. Am alocat 10 trenuri din cele 82 de trenuri câte avem noi în cadrul Metrorex, practic o dată cu intrarea celor 6 trenuri pe magistrala M5 vor circula în fiecare zi 60 de trenuri (60 de curse, n.r.).
Timpii de aşteptare în acest moment sunt undeva la 6 minute, dar tot pe acest proiect, pe o achiziţie pe care noi o derulăm în acest moment dorim să achiziţionăm 13 trenuri noi, special pentru acest proiect. Din păcate suntem la Curtea de Apel cu o contestaţie şi aşteptăm rezultatul contestaţiei şi vom avea 13 trenuri noi achiziţionate strict pentru acest proiect”, a afirmat Lucian Bode.