Autoritățile din domeniul sanitar au recomandat, pentru anul școlar 2020-2021, ca elevii din ciclul primar și cei din anii terminali să meargă la școală zilnic, iar ceilalți să învețe 50% online, de acasă, iar cealaltă jumătate să se prezinte fizic în unitățile de învățământ.
Institul Național de Sănătate Publică (INSP) recomandă pentru anul școlar 2020-2021, în contextul epidemie de coronavirus, ca elevii din clasele primare și cei din clasele terminale, care vor avea de susținut examene, să meargă normal la școală de la începerea anului școlar.
De asemenea, INSP a sugerat ca ceilalți elevi, 50% din ei să facă școală onlie, de acasă, iar 50% să se prezinte normal la școală. „INSP-ul recomandă, în special pentru școlarii din clasele 0-4, pentru cei din clasa a VIII-a și clasa a XII-a, așa cum a fost și anul acesta, să fie favorizați în acest proces și, dacă este posibil, să fie prezenți zilnic la școală”, a declarat dr. Alexandra Cucu, directorul Centrului Național de Evaluare și Promovare a Sănătății (CNEPSS) din cadrul INSP.
Alexandra Cucu a mai explicat că în contextul în care copiii din ciclul primar și cei din anii terminali, clasele a VIII-a și a XII-a vin zilnic în unitățile de învățământ, iar „ceilalți vin jumătate din timpul normal de lucru, e posibil ca în unele dintre școli să fie necesare și spații suplimentare”. Astfel, Ministerul Educației cere inspectoratelor teritoriale să solicite primăriilor să le pună la dispoziție clădiri suplimentare.
“Ministerul Educației și Cercetării, prin inspectoratele școlare, solicită autorităților administrației publice locale să pună la dispoziția unităților de învățământ alte spații adecvate”, se arată în proiectul de ordonanță de urgență, publicat de Ministerul Educației.
INSP a propus un ghid cu măsuri sanitare pentru începutul anului școlar. „În ghidul nou am redus această distanță (n.red. distanța fizică impusă până acum elevilor în sălile de clasă, la cursuri, de 2 metri) până la minimum recomandat de Organizația Mondială a Sănătății, adică 1 metru.
Astfel încât prin aranjarea, rearanjarea și redistribuirea băncilor în clasă să se păstreze distanța între copii, acomodând în același timp un număr mai mare de copii la școală. Deci printr-o bună organizarea a spațiului se poate ajunge să avem cât mai mulți copii într-o clasă”, a mai sopus Dr. Alexandra Cucu.