Andronescu vrea ca școala să nu mai înceapă la ora 8:00: care e explicația

Andronescu vrea ca școala să nu mai înceapă la ora 8:00: care e explicația
Ministrul Educatiei Nationale, Ecaterina Andronescu.

Nu este pentru prima dată când Ecaterina Andronescu e ministru al Educației. La fiecare mandat, însă, a venit cu alte idei care, după cum ar spune gurile rele, mai mult au bulversat sistemul.

Prezentă la Adunarea Generală a Asociației Municipiilor, Ecaterina Andronescu a spus că nu exclude adoptarea unei formule conform căreia să existe posibilitatea ca unele școli să nu mai înceapă orele la ora 8:00 dimineața, ci mai târziu. În opinia ministrului Educației, acest lucru ar duce la decongestionarea traficului în orașele aglomerate, așa cum e Bucureștiul.

Potrivit Agerpres, ministrul ar vrea ca orele să fie decalate în așa fel încât să nu se mai formeze aglomerație în trafic.

„Mă gândeam – şi poate că acest lucru este valabil în mai multe oraşe – dacă am putea să gândim o formulă: nu toate şcolile să înceapă la ora 8:00. Să încercăm să decalăm programul în aşa fel încât să nu supraaglomerăm oraşele”.
Ecaterina Andronescu, ministrul Educației

Precizările ministrului Educației au venit în contextul în care primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a venit, la rându-i, cu propriile idei pentru a decongestiona traficul. Edilul-șef al Capitalei vrea organizarea unei rețele de microbuze școlare, care să-i ducă pe elevi la școală.

„Sunt de acord cu propunerea doamnei primar (…). Din punctul de vedere al ministerului, suntem extrem de deschişi spre propunerile dumneavoastră. (…) Problema cu microbuzele, propusă de doamna primar Gabriela Firea, funcţionează în Cluj şi funcţionează cu rezultate foarte bune. Poate fi o soluţie, un model pe care să îl avem în mai multe din oraşele noastre aglomerate”.
Ecaterina Andronescu, ministrul Educației

Laboratoare mobile, care să fie plimbate de la o școală la alta

Ministrul Educației a identificat și o altă problemă a sistemului de învățământ din România: lipsa laboratoarelor din școli. În acest context, a propus organizarea unora mobile.

„Nu mai avem laboratoare în şcoli. Sincer vă spun că mă gândesc la o formulă de a construi laboratoare mobile şi de a deplasa aceste laboratoare de la o şcoală la alta. Când am introdus clasa pregătitoare în şcolile noastre, în cele mai multe clasa pregătitoare a intrat în laboratoarele de fizică, biologie şi chimie. Şi suntem acum în situaţia să avem un deficit de cadre didactice chiar la aceste discipline, ceea ce, fără îndoială, nu este de acceptat”.
Ecaterina Andronescu, ministrul Educației

Ecaterina Andronescu a vorbit şi despre transformarea liceului tehnologic în liceu tehnologic dual, cu un bacalaureat diferenţiat. Iar propunerea vine din partea celei care, într-un mandat anterior de ministru al Educației, a desființat școlile postliceale.

„Liceul tehnologic, după opinia mea, este cea mai mare vulnerabilitate a sistemului de învăţământ românesc în acest moment. Ca urmare, încercăm să vedem cum putem să îl regândim şi să îl transformă în liceu tehnologic dual, cu un bacalaureat diferenţiat. Este nivelul următor de pregătire după şcoala profesională şi cred că lucrul acesta trebuie să îl facem şi trebuie să îl restructurăm prin lege, pentru că legea actuală nu ne permite să facem acum această transformare”.
Ecaterina Andronescu, ministrul Educației