Alertă pentru toți șoferii de mașini diesel. Plătești scump dacă nu rezolvi imediat această problemă
În general, se spune că mașinile diesel sunt fiabile și au un consum, relativ, mic. Dar, în același timp, există și anumite riscuri, mai ales la motoarele diesel cu turbocompresor. Turbocompresorul este un sistem suplimentar utilizat de producătorii de automobile pentru a crește puterea motorului. Acest sistem este utilizat în mod obișnuit pentru a furniza același nivel de putere la mașinile mai mici, care se regăsește de obicei la mașinile mai mari.
De ce folosesc mașinile diesel turbocompresorul
Aproape toți producătorii oferă acum un model dotat turbocompresor în gama lor de mașini diesel. Înseamnă că pot oferi motoare mai mici, care produc aceeași putere, crescând în același timp consumul de combustibil. De exemplu, Ford și-a înlocuit vechiul motor pe benzină de 1,6 litri cu noua unitate EcoBoost de 1,0 litri turbo.
Pentru ca un motor de mașină diesel să producă puterea care antrenează roțile, acesta combină combustibilul și aerul. Turbocompresorul adaugă mai mult aer în amestec folosind evacuarea pentru a roti o pompă de aer. Pompa de aer împinge apoi aer suplimentar în cilindrii motorului, permițându-le să ardă mai mult combustibil pe secundă și să producă mai multă putere decât o unitate aspirată în mod normal.
Turbocompresorul și simptomele de defecțiune
Turbocompresorul rulează la viteze incredibil de mari, până la 250.000 rpm. Asta înseamnă că funcționează la presiuni și temperaturi uriașe. De obicei, turbocompresorul este asociat cu sisteme de răcire pentru a răci uleiul și aerul cald. Dar ca orice echipament, în timp și turbocompresorul va crea probleme. Odată ce încep problemele de funcționare, turbocompresorul va trebui schimbat, altfel va crea mari probleme motorului mașini voastre diesel. Dacă nu sunteți familiarizați cu simptomele defecțiunilor, iată care ar fi o parte din ele.
Accelerare slabă a motorului
Funcția principală a turbocompresorului este de a crește puterea motorului. Accelerarea slabă echivalează cu o putere redusă, unde vinovatul ar putea fi foarte bine turbocompresorul. Dacă primiți un răspuns întârziat de la mașină atunci când călcați pe pedala de accelerație sau dacă nu corespunde vitezei cu care ați fost obișnuiți, ar putea fi timpul să căutați un mecanic cu experiență în sistemele cu turbocompresie.
Consum crescut de motorină
O altă funcție principală a turbocompresorului mașinii dvs. este de a crea o economie mai bună de combustibil. Călătoriile mai frecvente la benzinărie ar putea indica un turbocompresor defect. O posibilă cauză de defecțiune ar fi combustibilul brut care se scurge de la turbocompresor în evacuare fără să fie ars.
Turbocompresorul ”fluieră”
Un turbocompresor defect poate avea ca rezultat un sunet puternic, de sirenă, care vine de la motor. Cu cât sunetul este mai puternic, cu atât problema ar putea fi mai gravă. Dacă auziți acest zgomot, ar trebui să vă consultați mecanicul cât mai curând posibil pentru a vă verifica vehiculul.
Costuri de reparație ale turbocompresorului
La fel ca în cazul majorității pieselor auto, costul pentru repararea unui turbocompresor va depinde în mare măsură de marca și modelul vehiculului. Rețineți că, datorită gamei masive de piese și a forței de muncă estimate, este dificil să calculați costurile de reparație ale unui turbocompresor. De aceea, vă recomandăm întotdeauna să discutați direct cu mecanicul dvs. și să solicitați o ofertă înainte ca acesta să facă orice modificare la mașina dvs.
Din fericire, nu trebuie întotdeauna să faceți față acestor costuri singur. Cei care au contracte de service pentru vehicule pot obține ajutor cu facturile de reparații auto acoperite prin planul lor. Aflați mai multe despre diferitele opțiuni pentru a decide dacă acestea sunt potrivite pentru dvs. înainte de apariția nevoilor de reparare a turbocompresorului.