Autoritățile au emis o alertă pentru clienții băncilor ING și BRD, după ce mai mulți au fost înșelați și le-au dispărut banii de pe card. Ce trebuie să faceți pentru a evita asemenea escrocherii, aflați în rândurile de mai jos.
Directorul Național de Securitate Cibernetică a explicat la ce trebuie să fie atenți cei care ar putea fi vizați. În primă fază, clienții băncilor vor primi pe e-mail în numele instituțiilor financiare, însă, desigur, este unul fals. Aceste mesaje par credibile la prima vedere, iar unele persoanele nu stau de două ori pe gânduri și nu sunt suspicioase deloc.
Rolul acestora mesaje este pentru ca hackerii să facă rost de datele de logare la conturile bancare personale, astfel încât să sustragă toți banii din cont. Unele email-uri far referire la o actualizare obligatorie a datelor, clienții fiind păcăliți să introducă din nou datele personale, sau la accesarea unor servicii bancare online.
„Atunci când activăm în mediul online este foarte posibil să primim frecvent astfel de mesaje în care suntem ameninţaţi cu întreruperea unui serviciu, dacă nu validăm datele contului. Într-un astfel de exemplu, atacatorii se folosesc de elemente de brand ale BRD Groupe Societe Generale”, au avertizat reprezentanţii Directoratului Național de Securitate Cibernetică – DNSC, pe Facebook.
Pentru a nu cădea în această capcană, reprezentanții Directoratului Național de Securitate Cibernetică precizează să fim mereu atenți atunci când citim mesajele. Este indicat să urmărim corectitudinea gramaticală sau eventuale greșeli de exprimare. De cele mai multe ori, este un singur text, tradus în diferite limbi, iar asemenea erori pot apărea.
„Nu accesăm link-uri sau ataşamente din astfel de mesaje. Le putem analiza cu o soluţie de securitate. Raportăm orice tentativă maliţioasă către Departamentul de IT al firmei, dacă mesajul a venit pe o adresă sau un dispozitiv de la serviciu, sau putem suna la 1911 ori trimite mail la alerts@dnsc.ro, pentru ca echipa DNSC să verifice informaţia şi să emită o alertă pentru alţi utilizatori despre această metodă de atac”, a adăugat DNSC.
Un alt sfat ce trebuie luat în considerare este de a verifica temeinic sursa reală a mesajelor pe care pe primesc, ne sugerează experții în securitate cibernetică. Puteți trimite un e-mail înapoi presupusului expeditor în cazul în care nu sunteți siguri de autenticitatea acestuia.
Reprezentanții băncilor au aflat de această înșelătorie și le-au transmis clienților să nu acceseze link-urile pe care le primesc pe e-mail și mai ales să nu introducă niciodată datele personale dacă sursa nu este sigură. Cei care sunt victime ale acestor înșelătorii trebuie să anunțe imediat autoritățile.