Ai mașină mai veche de 15 ani? Ce se va întâmpla cu impozitul plătit de tine

de: Ștefan R. Apostol
23 07. 2021

Posesorii de autoturisme deja plătesc către primării impozite majorate, de anul trecut. Asta nu îi împiedică pe edilii locali să mărească, încă odată, aceste impozite. Noile majorări îi au în vedere, de această dată, pe cei cu autoturisme mai vechi de 15 ani. Sumele ar putea trece ușor peste 900 de lei pe an.

Edilii locali ar putea avea mână liberă la noi impozite

În aceste zile se află pe masa Guvernului un nou proiect legislativ care ar putea schimba valoarea sumelor datorate de posesorii de autoturisme mai vechi de 15 ani. Surse guvernamentale spun că aceste impozite ar putea trece de 900 de lei pe an. În același timp, mai spun aceleași surse, proiectul ar avea și o componentă de subvenție.

Concret subvenția i-ar ajuta pe cei cu mașini vechi pentru a-și putea achiziționa una nouă. Suma precizată ar ajunge la aproximativ 3 mii de euro. Proiectul în discuție, dacă se va aproba, are menirea de a descuraja importul de mașini la mâna a doua, unele dintre ele fiind vechi de aproximativ 15 ani, poate și mai mult. Inițiatorul proiectului, ministrul mediului Tanczos Barna, justifică acest amendament spunând că în România există peste 8 milioane de mașini în această situație.

„Parcul auto a îmbătrânit accelerat după ce România a scos orice formă de descurajare a importurilor de autoturisme vechi. Uniunea Europeană este în pragul unei revoluţii auto, pe care românii nu o conştientizează.”, declară ministrul Tanczos Barna.

Noul proiect anunțat de Tanczos Barna ar da mână liberă edililor locali de a majora taxele ecologice aplicate posesorilor de mașini mai vechi de 15 ani, în cazul unora suma trecând lejer de 900 de lei pe an.

Până în 2035 România trebuie să devină electrică

În 2018 Uniunea Europeană demara un amplu proiect de reducere a emisiilor de carbon datorate combustibililor fosili. Acest proiect spune că până în 2035 majoritatea țărilor europene să renunțe la autoturismele pe bază de combustibili fosili, benzină și motorină, și să se treacă la autotursimele electrice. Având în vedere că și România a aderat la acest plan, termenul dat va trebui aplicat și pe teritoriul țării, renunțându-se astfel la parcul auto existent și foarte îmbătrânit.

Surse guvernamentale mai spun că acest nou proiect ar putea duce la suplimentarea conceptelor de Rabla și Rabla Plus, proiecte care deja au ajutat câteva zeci de mii de români în a-și achiziționa mașini noi, conforme normelor de poluare la nivel european. Fondurile care ar subvenționa acste noi proiecte ar trebui să vină de la Uniunea Europeană, prin proiectul demarat de ecologizare a mediului și de reducere a poluării din cauza combustibilor fosili.

Rămâne să vedem dacă proiectul va fi aprobat și care vor fi termenii exacți în care se vor aplica noile impozitări și care va fi efectul imediat asupra gradului de poluare la nivel național.