Adevărul despre cauciucurile allseason. Cât de bune sunt, de fapt, pe timp de iarnă

Adevărul despre cauciucurile allseason. Cât de bune sunt, de fapt, pe timp de iarnă
Cauciucurile allseason supuse la test. Sursa foto: auto-bild.ro

S-a aflat adevărul despre cauciucurile allseason și cât de bune sunt, de fapt, pe timp de iarnă. Acest tip de cauciuc se spune că pot fi folosite, indiferent de condițiile meteo. Ce a reieșit în urma testelor, vedeți în aricolul de mai jos.

Cum se comportă cauciucurile all season, de fapt, la drum. Vezi rezultatele testelor

Piața de anvelope este în fierbere după intrarea puternică a lui Michelin de anul trecut pe acest segment, rivalii de la Continental vrând și ei o felie din afacerea cu anvelope allseason, scrie auto-bild.ro.

Producătorul din Hanovra s-a opus mult timp ideii de a introduce o anvelopă allseason care să elimine necesitatea schimbării sezoniere a cauciucurilor de vară cu cele de iarnă. Motivul invocat au fost problemele de siguranță, precum și conflictul dintre caracteristicile bune de frânare pe un carosabil umed șu unul acoperit de zăăpadă.

Cre sunt principalele avantaje pentru șoferi

Avantajele principale pentru șoferii care folosesc cauciucuri all season este acela că nu trebuie să le mai schimbe și nu trebuie să le mai depoziteze. Astfel, a rămas întrebarea care sunt celelalte avantaje, dacă acestea există și din punct de vedere tehnic. Astfel, cauciucurile all season au fost testate în condiții optime.

Pentru testele de siguranță în toate condițiile climatice, niciun loc nu este prea departe. Pentru testele pe zăpadă a fost aleasă Noua Zeelandă, în Alpii Sudici. Pe terenul de încercare SHPG (Southern Hemisphere Proving Grounds), situat la o altitudine de 1.650 de metri, sunt condiții ideale de testare în luna august.

Tracțiune

Anvelopele Apollo Alnac 4G, în ciuda simbolului ”fulg de nea de pe flancuri, se învârt în gol la urcarea rampei acoperite cu strat de zăpadă.

Frânarea

Jumătate dintre cauciucurile allseason testate, adică 12 perechi, se apropie de nivelul unui pneu de iarnă la frânarea pe zăpadă, o performanță foarte bună.

Manevrabilitatea

Direcție incisivă, manevrabilitate sigură, pneurile de la Continental și Nexen sunt regii zăpezii între participanții la proba caucicurilor all season.

Slalom

La direcționarea laterală, pneurile Continental au fost cu o lungime de nas înaintea celor de iarnă. Din nou, pneurile Apollo sunt cele mai slabe.

Acvaplanarea

Anvelopele all season de la Continental și Goodyear asigură rezerve bune de siguranță pentru acvaplanare, superioare chiar și caucicurilor de vară.

Acvaplanarea în curbă

Nici chiar o ploiae torențială nu reușesc să abată pneurile allseason de la traiectorie, însă profilul pneurilor de vară tolerează totuși mai multă apă.

Manevrabilitate

Anvelopele allseason de la Continental și Goodyear sunt pe același nivel de aderență cu cauciucurile de vară în timpul acestei probe.

Frânare

Anvelopele allseason nu se pot compara cu cele de vară când vine vorba de frânare pe carosabil ud, Kleber stopează abia cu o lungime de mașină mai departe.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI