O pasageră a cerut un meniu vegan în avion, în timpul unei deplasări cu compania olandeză KLM. În primă fază, a fost refuzată, însă după câteva ore i s-a servit o tavă cu produse care au luat-o pur și simplu prin surprindere. În ciuda faptului că personalul angajat s-a comportat exemplar, turista a acuzat neseriozitate când a venit vorba despre conceperea meniului.
Cu toții știm că mâncarea care se servește în avion nu este tocmai cea mai bună din lume. Totuși, ce i s-a întâmplat unei pasagere când a cerut un meniu vegan i-a depășit imaginația. Întâmplarea a avut loc pe data de 19 aprilie, anul curent, când Juanita Headley, avocat și scriitor, zbura din Ghana la Amsterdam cu compania olandeză KLM.
Pasagera urmează dietă vegană de peste un deceniu. Mai exact, de 13 ani, potrivit declarațiilor sale. Juanita Headley a luat decizia de a-și schimba programul alimentar în momentul în care a aflat că este alergică la o serie de alimente de origine animală, printre care se numără și ouăle.
De regulă, pasagera obișnuiește să își ia propria mâncare când se deplasează pe distanțe lungi, potrivit spuselor sale. Cu toate acestea, pe 19 aprilie nu a dispus de suficient timp pentru a se pregăti de zbor, astfel încât a ales să își comande un meniu vegan din avionul KLM cu care se deplasa.
În primă fază, Juanita Headley a fost refuzată, personalul angajat explicând că nu mai dispunea de meniu vegan. După câteva ore, i s-au adus un aperitiv și un fel principal. La aperitiv, pasagera a primit patru bucăți de mandarină, patru de ananas și câteva fructe uscate. O banană, șase bucăți de ananas și câteva nuci au format „meniul principal” vegan servit de reprezentanții companiei olandeze KLM.
„Angajații au fost foarte atenți cu mine și m-au făcut să mă simt foarte bine, însă mâncarea improvizată mi s-a părut pur și simplu un fel de glumă”, a declarat Juanita Headley jurnaliștilor străini.
În situația dată, conducerea KLM a decis să ofere câteva explicații privind incidentul de pe avionul care se deplasa din Ghana la Amsterdam. Reprezentanții companiei au precizat, printre altele, că garantează mese vegane dacă pasagerii depun cerere în acest sens cu cel puțin 24 de ore înainte de zbor.
„În vremurile actuale, în care veganismul nu este un fenomen nou, este inacceptabil ca la un zbor cu cursă lungă de șase ore să nu existe câteva mese în plus pentru situații de acest fel. Sau, cel puțin s-ar fi putut lua în considerare că mâncarea vegetariană este și vegană, lucru care ar fi fost foarte ușor și pentru echipaj, și pentru pasageri”, au mai spus reprezentanții companiei aeriene KLM, într-un comunicat pentru Insider.
Într-o altă intervenție pentru aceeași sursă, un angajat al companiei olandeze a explicat că situația semnalată de pasageră a fost una neprevăzută, motiv pentru care i s-a putut servi un meniu vegan real.
„Din cauza unei situaţii neprevăzute, nu a fost disponibilă mâncare vegană pentru acest pasager pe durata zborului. Ne pare rău că s-a întâmplat acest lucru și dorim să ne cerem scuzele cele mai sincere”, a spus acesta.
Citește și: Investigație a Comisiei Europene privind măsurile de sprijin pe care România le-a acord companiei Blue Air
Potrivit presei străine, situația cu pricina nu este una singulară, în ultimii ani mai mulți pasageri care au călătorit cu KLM semnalând nereguli. Majoritatea au făcut fotografii la mâncarea ce le-a fost servită de către personal și au vorbit în mod public despre măsurile companiei, pe platformele sociale.
Compoziție Foto: Narcisa Tomulescu