Agenția de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria a anunțat că lucrările la Podul Prieteniei, în partea bulgară, vor începe pe data de 10 iulie 2024. Cât vor dura acestea și ce impact vor avea asupra traficului?
Lucrările la Podul Prieteniei în partea bulgară vor începe pe data de 10 iulie 2024, iar timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparaţie de aproximativ 4 luni şi jumătate pentru fiecare dintre benzi.
Podul Dunării de pe teritoriul bulgar are o lungime totală de 1.057 km. De la punerea sa în funcţiune acum 70 de ani, în 1954, nu s-au efectuat reparaţii majore.
Consolidarea rosturilor s-a făcut în urmă cu mai bine de 22 de ani, iar hidroizolaţia şi pavajul asfaltic a fost înlocuit în 2011. Proiectul tehnic pentru renovarea instalaţiei prevede înlocuirea completă a straturilor de asfalt, panouri, hidroizolaţii, sisteme noi de reţinere, marcaje etc
Lucrările de construcție se vor desfășura zilnic timp de 10-12 ore pe zi în funcție de specificul lucrărilor ce urmează a fi executate și nu este prevăzută oprirea completă a traficului.
„Procesul de lucru va fi organizat și desfășurat astfel încât vehiculele să treacă în mod eșalonat în dublu sens pe banda pe care nu se lucrează. Lucrările sunt planificate să se desfășoare în 6 etape.
În primele două este vorba de repararea majoră a trepiedului instalației de pe teritoriul Bulgariei. O porțiune de aproximativ 400 de metri va fi închisă pentru lucrări.
Mai întâi va fi restricționat traficul pe banda de intrare în Bulgaria și apoi pe banda de ieșire în direcția România.
Timpul estimat pentru finalizarea lucrărilor de reparații pe acest tronson este de aproximativ 4 luni și jumătate pentru fiecare dintre benzi”, a transmis Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria.
Reglementarea circulației se va realiza folosind semafoare adaptive, pentru o mai bună organizare a traficului, a mai precizat sursa citată. Acesta este relocabil și va fi amplasat în partea respectivă a podului în curs de reparație.
„Gabaritul și înălțimea instalației nu permit desfășurarea operațiunilor în condiții de siguranță pe timp de noapte, iar protejarea vieții și sănătății navetiștilor și a lucrătorilor de pe șantier este primordială. În cazul în care executarea unor activități poate fi efectuată în condiții de siguranță în timpul părții întunecate a zilei, acest lucru se va face”, susține instituția.