România începe să se modernizeze din ce în ce mai mult, iar asta se vede prin noul proiect, recent anunțat, fiind vorba de o fabrică importantă care se va deschide chiar lângă București, prima de acest fel în România.
Dacă ajungi în multe din marile orașe europene ai să observi absența mijloacelor de transport în comun pe bază de combustie, și prezența din ce în ce mai mare a autobuzelor electrice. Trendul nu este de ieri de azi, ci încă de la apariția primelor mașini electrice, în demersul euroepan de a elimina cât mairepede noxele eliberate de mașinile clasice.
În acest context, și România începea modernizarea parcurilor auto a mijloacelor de transport în comun, astfel că în marile orașe au apărut autobuzele electrice, sau hibrid. Unul din furnizorii acestor sisteme ecologice de transport sunt cei de la BMC Truck&Bus, companie care a furnizat Bucureștiului, până la această oră, aproximativ 500 de astfel de autobuze, dintr-un total de peste 1.000 de unități.
Dar, ineditul în ceea ce-i privesc pe cei de la BMC Truck&Bus, este viitoarea fabrică autohtonă de autobuze electrice, o fabrică importantă chiar lângă București. Conform datelor din piață, fabrica va fi construită la Ciorogârla, iar linia de producția va începe anul viitor, la jumătatea lui 2024.
Citește despre: Autobuze electrice pentru municipiul Călărași. Cât va plăti municipalitatea pentru mijloacele de transport
Avantajul este că aici au deja o linie proprie de asamblare, deci trecerea de la liniile de ansamblare la cele de producție va fi una relativ ușoară și la îndemână.
Dacă de tramvaiele noi se știe că sunt fabricate la Arad, ceea ce-și propun cei de la BMC Truck&Bus este o premieră în România, viitoarea fabrică de la Ciorogârla find prima de acest fel în România.
Începând cu anul viitor aici se vor produce în serie viitoarele autobuze electrice denumite EuroBus Diamond, vândute și în varianta clasică, pe motorină, în România cu ani în urmă, dar și la export, iar oficialii companiei spun că au în vedere producția a cel puțin 200 de astfel de autobuze, pentru început.
“Noi deținem în Ciorogârla un teren cu o suprafață de 35.000 de metri pătrați, din care actuala unitate de producție, în care am investit 3 milioane de euro, ocupă doar 10.000 de metri pătrați. Mai avem suficient loc pentru a doua facilitate”, spune Silvia Colacea, director executiv BMC Truck&Bus.
Citește despre: Cluj-Napoca devine „capitala” autobuzelor electrice. Cum rămâne Bucureștiul de căruță
Având în vedere potențialul de extindere a fabricii, conform celor relatate de directorul companiei, în plan viitor, mai spun cei de la BMC Truck&Bus, linia de producție se va mări până la o capacitate reală de 7.800 de unități pe an, ceea ce înseamnă o investiție de circa 5 milioane de euro, iar costurile vor fi cu cel puțin 8% mai mici, față de cele de import, având în vedere că până acum erau aduse din China, la un preț minim de 450.000 de euro bucata.
Reeamintim că vor avea concurență directă, având în vedere că, încă din 2021, ATP Trucks Automobile anunța lansarea autobuzului electric ”e-UpCity”, un model cu o autonomie de până la 360 km, în urma unor investiții în valoare de peste 25 de milioane de euro inițiat de companie în urmă cu patru ani.
„Autobuzul ATP Bus e-UpCity reprezintă o nouă etapă, dar nu și ultima, a programului de investiții de 25 de milioane de euro inițiat în urmă cu patru ani. Următorii pași vor fi făcuți în sensul extinderii infrastructurii necesare pentru asamblarea produselor ATP Trucks, aici, în Baia Mare”, spune Mircea Cîrț, fondatorul ATP Group, potrivit Ziarul Financiar.
Din întreaga arhitectură a proiectului ATP Bus a rezultat un autobuz electric adaptat cerințelor locale, cu profil ECO (ECOlogic & ECOnomic), cu omologare europeană, sublinia compania.