Foarte multe accidente grave au avut loc în urma exploziilor cauciucurilor autovehiculului. Pericolul mai mare este atunci când se întâmplă asta la anvelopele de pe față. Astăzi îți dezvăluim ce trebuie să știi dacă îți explodează cauciucul în mers. Frâna este cea mai mare greșeală și te poate costa viața.
Mulți oameni și-au pierdut viața după ce un cauciuc a explodat în timp ce mașina rula cu o viteză mai mare.
Astăzi vă învățăm ce să faceți în cazul în care una dintre anvelope expodează atunci când mașina rulează cu o viteză mai mare de 100 de kilometri la oră.
”În primul rând, când o anvelopă explodează trebuie să rămâi cât mai calm și să ții volanul ferm cu ambele mâini. Al doilea sfat este foarte important să ții piciorul departe de frână. Nici nu te uita la pedala de frână, nici să nu te gândești… Rămâi pe banda ta şi încearcă să nu o schimbi, rămai pe un drum cât mai drept posibil”, a dezvăluit un expert în condus.
Pe urmă, în cazul în care mașina dumneavoastră are transmisie manuală, schimbați vitezele la un nivel mai mic, ca și când faceți frână de motor, însă numai atunci când simțiți că aveți controlul mașinii.
”Al patrulea sfat: Dacă maşina ta are o transmisie manuală, schimbă treptat la un nivel mai mic, DAR NUMAI dacă Al treilea sfat: simți că maşina este complet sub control”, a mai declarat expertul.
Expertul în șofat a spus și ce trebuie să facă cei care au mașini cu cutie de viteză automată. De asemenea, acesta a dezvăluit la ce viteză putem să acționăm frâna.
”Dacă maşina ta are transmisie automată, rămâi în Drive (D), NU schimba. Al cincilea sfat: Nu foloseşti frânele, tragerea de la cauciucul explodat te va încetini. Al şaselea sfat: Când viteza scade la 50 km/h, poti apăsa uşor frânele până când maşina se opreşte”, a mai spus expertul în conducere pe rețeaua sa socială.
Pericolul de explozie nu mai este atât de mare ca în urmă cu câțiva ani, întrucît anvelopele au început să fie construite tot mai bine.
”Probabilitatea să explodeze un cauciuc este din ce în ce mai mică pentru că anvelopele sunt construite din ce în ce mai bine. Dacă, totuși, ajungem în situația asta și anvelopa a epxlodat, trebuie să ştim că mașinile din ziua de astăzi, majoritatea, sunt dotate cu sisteme care ne vor ajuta. Aici mă refer şi la ABS, dar în mod special la ESP, care ne va opri dintr-un eventual derapaj. Nu pot să spun o regulă unică pentru că una este dacă a explodat cauciucul pe faţă, alta e pe spate”, a spus și Titi Aur, fost pilot de raliuri.