Orice român visează la o destinație exotică de vacanță după un an de muncă și agonisit bani, iar atunci când își îndeplinește visul, se poate simți cu adevărat fericit. Ei bine, există și cazuri, triste de altfel, în care te poți întoarce din vacanță debusolat și plin de regrete. Acesta este și situația unei familii care a ales ca destinație de vacanță Zanzibar, unul dintre cele mai populare și exotice arhipeleaguri din Africa, în care orice român își dorește să ajungă măcar o dată în viață. Iată ce a însemnat pentru mai mulți români o vacanță în Zanzibar.
Nu mai este nimic surprinzător atunci când vine vorba despre banii cheltuiți în vacanțe, căci nu există persoane care se întorc mai bogate decât au plecat. Dar ce ne facem atunci când suntem jefuiți în propria cameră de hotel cu noi în interior, pe timpul nopții? Din păcate, asta au pățit turiștii români menționați anterior.
După experiența traumatizantă trăită pe tărâmul african, aceștia au dorit să împărtășească cu alți conaționali interesați de această destinație dezavantajele pe care le pot întâmpina, motiv pentru care și-au publicat povestea pe forumul dedicat vacanțelor în Zanzibar, începând cu un avertisment privind cazarea pe care trebuie obligatoriu să o evite.
„Dacă doriți să aveți o vacanță liniștită și relaxantă, evitați hotelul Cristal Resort Plaje cu orice preț. În a 5-a noapte, înainte de a merge la culcare, am verificat ușa și toate ferestrele bungaloului nostru ECO pentru a mă asigura că erau complet încuiate și securizate.
Dimineața, ne-am trezit și am descoperit că am fost jefuiți în timp ce eu și părinții mei dormeam. Fereastra de la baie era larg deschisă și dispăruseră telefoanele, banii (mii) și două genți. Am informat imediat conducerea hotelului despre acest lucru, dar singura lor grijă a fost că nu ne-am pus banii în seif. Răspunsul este foarte simplu: folosim seiful când ieșim din cameră, nu în timp ce dormim”, a relatat una dintre persoane.
Din păcate, descoperirea românilor este și mai tristă, astfel că ei bănuiesc că cei implicați în acest furt ar fi membri din conducerea hotelului, inclsuiv angajați, având în vedere că pătrunderea în cameră din afară ar fi aproape imposibilă, dacă nu ar exista legături intene.
„Dincolo de faptul că cineva a fost în camera noastră în timp ce noi dormeam, imaginați-vă cât de grav ar fi putut fi dacă ne-am fi trezit în timp ce hoțul/hoții era/erau încă în cameră. Hotelul are o mare problemă cu securitatea și o știu și ei foarte bine.
Pentru a deschide o fereastră glisantă care a fost închisă, trebuie să fi avut un plan sau un sistem premeditat pentru a putea să o deschidă cu succes din exterior… iar să nu ai niciun paznic în acea zonă pe timp de noapte este pur și simplu scandalos”, a mai scris acesta.
Mai mult, una din persoanele vătămate povestește că indiciile descoperite într-unul dintre telefoanele recuperate ulterior au arătat că presupușii hoți nu s-au deplasat foarte mult după jaf.
„În retrospectivă, sunt destul de sigură că am fost observați de la bun început. Totul fusese planificat foarte bine și știau totul pentru a reuși – cine avea banii grupului, unde dormim, totul.
Dimineața am sunat la poliție și după ce au venit în sfârșit, de nicăieri, ne-a chemat unul dintre membrii personalului hotelului să ne arate că ne-au găsit ghiozdanele, dar fără bani în ele, desigur.
Ne-am găsit telefoanele într-unul dintre ghiozdane fără cartelele SIM în ele și după ce le-am pornit am văzut pe aplicația Steps că lucrurile ne-au fost furate la 3 dimineața și că hoțul/hoții a/au făcut doar 78 de pași și s-a (u) oprit chiar lângă gardul hotelului”, a adăugat acesta.
Colac peste pupăză, turiștii au aflat că asigurarea făcută prin intermediul acestui hotel nu asigură banii furați sau pierduți, ci doar telefoanele și lucrurile pe care aceștia le primiseră înapoi, ca fiind „recuperate”.
„Poliția a încercat să ne liniștească spunând că am fost extrem de norocoși că ne-am primit telefoanele înapoi. Câteva ore mai târziu, am primit un mesaj de la managerul hotelului în care spunea exact așa: am vorbit cu brokerul nostru și ne-am verificat asigurarea.
Acoperă doar lucruri precum camerele, telefoanele și laptopurile, dar nu și banii, deoarece problema banilor este foarte complexă. Acesta este un alt motiv care ne-a făcut să credem că personalul hotelului a fost implicat.
Ce coincidență incredibilă! Am primit înapoi doar lucrurile care nu erau acoperite de asigurarea lor – telefoanele noastre”, mai spune acesta.