Ce nu ai voie să faci la Lidl, Kaufland, Penny sau Profi. De fapt, acest obicei nu este tolerat în majoritatea magazinelor. Unii manageri de supermarketuri spun că fapta ar putea fi interpretată drept furt. Alții spun chiar că ar fi ilegală. Cum trebuie să procedezi în magazin, dacă ai nevoie de un produs, dar nu ți-ai terminat cumpărăturile.
Uneori poate fi dificil să reziști tentațiilor din supermarket. Poate ești la cumpărături și ți se face foame. Sau poate faci cumpărăturile împreună cu un copil și vrea neapărat un anumit produs. Nu puțini sunt clienții care au obiceiul de a desface un aliment și de a consuma din el înainte de a-l achita la casă. Cât de corect este, însă, un astfel de lucru?
În unele magazine, degustarea produselor este permisă, însă nu în orice condiții. Într-un astfel de caz, există o zonă special amenajată. Alimentele oferite spre degustare se consumă la un mic stand și nu trebuie niciodată achitate.
Nu la fel se întâmplă și cu produsele expuse la raft. Poate ești în magazin și ți se face poftă de ceva anume. La casă este aglomerație și nu mai ai răbdare să plătești. Poate ți se face sete – nu puțini clienți deschid sticla de apă, cu gândul că o vor plăti mai târziu.
Reprezentanții de magazine spun că un astfel de obicei nu este tocmai corect. Un manager al unui magazin alimentar a spus că fapta poate fi considerată chiar furt. Dacă îți este foame sau ai nevoie urgentă de un anumit produs, cel mai bine este să plătești produsul, după care să-ți continui cumpărăturile.
Este ilegal ca un produs să fie desigilat sau consumat înainte de a fi plătit. Chiar dacă se păstrează ambalajul produsului, din punct de vedere legal, fapta ar trebui penalizată, au explicat reprezentanții lanțului de magazine Kaufland.
„În comerț, regula generală este: „Bunurile rămân în proprietatea comerciantului până la achitarea lor”. Strict vorbind, acest lucru înseamnă că consumul de alimente în supermarket nu respectă cerințele legale”, au informat reprezentanții Kaufland, într-o intervenție pentru Echo24.de.
Pentru a evita situații de acest fel, se recomandă păstrarea produsului până în momentul în care este achitat. Sau, poate fi achitat înainte, după care clientul îl poate consuma în timp ce termină restul cumpărăturilor. Bineînțeles, este foarte important ca fiecare să păstreze bonul de cumpărături pentru a putea demonstra că a plătit produsul.
În caz contrar, nu vei putea demonstra că ai achitat produsul pe care îl mănânci sau îl bei în magazin. Cei mai mulți clienți care sunt puși în astfel de circumstanțe sunt nevoiți să plătească produsul a doua oară, pentru a evita alte situații neplăcute.