Noi informații apar în cazul accidentului de la Iași, în urma căruia șapte oameni au murit. Șoferul camionului, în vârstă de 30 de ani, avea în tahograf un card care nu îi aparținea lui. Acesta era al fiului primarului din Dumești.
Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier a confirmat suspiciunile că în tahograful camionului era cardul unui alt șofer. Aceasta este o practică des folosită de unii șoferi. De regulă, se fac două curse pe zi, iar timpul de condus este limitat la 9 ore. Unii șoferi iau carduri de la colegi și mai efectuează o cursă, pentru încă 100 de lei.
Pleacă dis de dimineață în cursă pentru a o finaliza până la începerea programului. Șoferii recurg la o asemenea metodă și la presiunile șefilor, care își doresc mai multe curse, ceea ce înseamnă mai mulți bani. Pentru a nu intra în conflict cu angajatorul, șoferul face un compromis și acceptă o cursă în plus.
„Un echipaj din cadrul I.S.C.T.R. (Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier) s-a deplasat la locul accidentului, ocazie cu care s-a constatat faptul că ansamblul rutier era condus de către numitul Radu Andrei, care la momentul producerii accidentului utiliza o cartelă tahograf emisă pe numele unui alt conducător auto, procedându-se la sancţionarea operatorului de transport pentru nerespectarea OG 37/2007, cu amendă în cuantum de 12.000 de lei. De asemenea, Inspectorul de Stat Şef al I.S.C.T.R. a dispus efectuarea unui control de fond la sediul operatorului de transport respectiv”, a transmis Mihai Alecu, Inspector de Stat Șef al I.S.C.T.R.
Un șofer de camion a declarat pentru ziaruldeiași.ro că se cunoștea cu Radu Andrei, tânărul de 30 de ani care ar fi provocat accidentul mortal. Bărbatul a spus că pentru o cursă în plus, adică a treia efectuată într-o zi, lua 100 de lei. El trebuia să introducă cardul altui șofer în tahograf, astfel încât sa mai fure din timpul colegului.
“Şoferul a plecat de la Dumeşti la ora 6 dimineaţa, deoarece nu sunt controale de la ISCTR, decât după ora opt. El a pus cardul băiatului primarului în tahograf, apoi a plecat în cursă. Pe la ora 9, el trebuia deja să plece din balastieră. Atunci trebuia să scoată cardul fiului primarului din tafograf şi să îl introducă pe al lui în aparat. Apoi se porneşte spre Iaşi, iar în caz de control nu îl poate amenda nimeni, deoarece este în timpul legal. El trebuia să planifice mereu, adică să îi ajungă programul de condus de 9 ore, mai ales că el muncea până la ora 20 sau 21″, a declarat șoferul.
Bărbatul a adăugat că există multe astfel de cazuri, în care patronii de firme îi pun pe șoferi să efectueze curse în plus. Unii acceptă pentru un ban în plus, iar alții acceptă din cauza presiunilor angajatorilor.