Banca Transilvania se află și în acest an în fruntea unui top important la nivel mondial. Instituția bancară se află pe pe locul 302 dintr-un total de 500, potrivit Brand Finance Banking 500 2022. Valoarea brandului Banca Transilvania a crescut la 460 milioane USD (de la 441 milioane USD, în 2021).
Banca Transilvania se află pe locul 302 în topul Brand Finance Banking 500 2022.
De asemenea, puterea brandului Băncii Transilvania (Brand Strength Index) a înregistrat o creștere de 19% față de anul 2021, intrând pe teritoriul AAA+ și plasând BT în top 10 banking global din punct de vedere al acestui indicator.
Brandul Băncii Transilvania a intrat în acest clasament în 2018 (poziția 486), cu o valoare de 174 milioane USD. Evoluția este următoarea: îmbunătățire în clasament cu aproape 50 de poziții (2019), +100 de poziții (2020), iar în 2021 s-a plasat pe locul 302 din 339.
Brand Finance calculează forța unui brand printr-un indice BSI (Brand Strength Index), luând în considerare trei piloni, rezultând un scor maxim de 100, transformat într-un sistem de rating (de exemplu, un brand cu un scor BSI de 90- 100 primește ratingul AAA+):
Brand Finance Institute este divizia educațională a Brand Finance, al cărui scop este de a crea și de a promova
un mediu profesional pentru schimbul de cunoștințe și rețelelor între practicieni și experți în piață. BFI organizează evenimente, cursuri de formare în cadrul companiilor și inițiative educaționale corporative în întreaga lume.
Banca Transilvania este în clasamentul Brand Finance Banking 500 încă din 2018. Cu un an mai târziu, brandul a urcat în clasament cu aproape 50 de poziții. În 2020 a urcat cu peste 100 de poziții, iar anul trecut a ajuns pe locul 302, unde s-a menținut și anul acesta.
Banca Transilvania are o reţea de 511 sucursale şi 8.359 de angajaţi pe plan local. BT este o instituție bancară cu sediul în Cluj-Napoca, România. Banca a fost înființată în 1993 la Cluj-Napoca cu un capital de 2 miliarde de lei, din care 79% românesc și 21% străin.
În prezent, BT este cea mai mare bancă din România din punct de vedere al activelor, cu o cotă de piață de peste 16%. Activitățile sale sunt organizate în patru linii de business principale: corporate banking, IMM, retail banking și divizia medicală.
BT are aproximativ 1,76 milioane de clienți, 550 de locații și peste 7.000 de angajați. Din iunie 2013, CEO al BT este Ömer Tetik. De altfel, este prima bancă din România care a deschis o sucursală la Roma.