Instagram a devenit în ultimii ani una din cele mai puternice rețele de socializare. În același timp s-a văzut și o creștere a volumului de conținut. Astfel că, programatorii din spatele rețelei au pregătit mai funcții de monetizare, mai ales pentru creatorii de conținut pe Instagram.
Creatorii au fost întotdeauna în centrul comunității de pe Instagram. Încă din primele zile ale Instagramului, ei au inspirat oamenii din întreaga lume cu talentele lor. Unii dintre aceștia și-au construit adevărate branduri personale de la zero. Având în vedere circumstanțele incerte cu care se confruntă mulți astăzi, Instagram se dedică tot mai mult promovării conținutului creat de aceștia.
În afară de cele deja existente Facebook mai vrea să aducă două funcții, tot pentru monetizare conținutului pe Instagram. Una ar fi ”Creator shop”, prin care toți creatorii de conținut își pot vinde în mod direct produsele.
O altă funcție este ”Affiliate marketplace”, care, în esență, vrea să aducă bani în buzunarele influencerilor care fac promovare la produse de brand renumite, și nu numai adepți și vizualizări. Aceste două noi funcții încă nu sunt implementate, dar Mark Zuckerberg promite că cei de pe Instagram le vor avea cât mai repede posibil.
În timpul crizei COVID-19, utilizatorii de pe Instagram și-au susținut creatorii preferați în Live cu comentarii, aprecieri și donații. Pentru a le oferi fanilor un alt mod de a participa și de a-și arăta dragostea, Instagram va introduce un sistem de ecusoane pe care userii le pot achiziționa în timpul unui videoclip live.
Conform datelor furnizate de companie, creatori de conținut au ridicat cu 70% vizionările din februarie până în martie. De la instructori de fitness la dansatori, artiști la bucătari, Live a ajutat creatorii și companiile să rămână conectați cu fanii lor și să aducă oamenii împreună. Cu acest sistem de insigne, creatorii pot genera venituri din conținutul pe care îl creează deja.
Instagram mai spune că aceste insigne vor apărea lângă numele unei persoane pe tot parcursul videoclipului live. Fanii care au achiziționat insigne în Live vor ieși în evidență în comentarii. Totodată aceste insigne îi vor ajuta să deblocheze funcții suplimentare, inclusiv plasarea pe lista deținătorilor de insigne a unui creator și accesul la o insignă specială.
”Insignele vor începe testarea luna viitoare cu un grup mic de creatori și companii. În lunile următoare, se va extinde în SUA, Brazilia, Australia, Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Turcia, Spania și Mexic.”, anunță compania.
Un alt sistem prin care Instagram vrea să ajute la o monetizare cât mai bună a conținutului, este IGTV Ads. Anunțurile IGTV vor apărea inițial atunci când oamenii dau clic pentru a viziona videoclipuri IGTV din previzualizările din feed. Anunțurile video vor fi create pentru mobil și vor avea o durată de până la 15 secunde. Vor fi testate diverse experiențe în cadrul anunțurilor IGTV pe tot parcursul anului.
”IGTV a devenit un loc puternic pentru creatori, pentru a se conecta mai profund cu fanii lor, pentru a pilota proiecte noi și pentru a-și împărtăși viețile și talentele.
Cu anunțurile IGTV, acestea au un alt mod nou de a câștiga bani din conținutul pe care lucrează atât de mult să îl producă.”, mai spune Mark Zuckerberg.