Primarul General al Capitalei a dezvăluit miercuri câteva secrete din culise. Întrebat de ce merg semafoarele pe culoarea roșie, atunci când pe șosea circulă una, două mașini, el a oferit un răspuns pe care nimeni nu îl bănuia. Din păcate, tot fosta administrație este de vină. Edilul Capitalei a anunțat, de asemenea, care sunt viitoarele planuri pentru București.
Nu există șofer care a circulat măcar o dată noaptea prin București și nu a observat că semafoarele stau foarte mult pe culoarea roșie, chiar dacă pe stradă se află o singură mașină. Din păcate, acest lucru nu este un ghinion, așa cum îl consideră unii, ci este o consecință nefericită a unei foste conduceri îngropate în datorii.
Acest lucru este confirmat de Nicușor Dan, care a dezvăluit ieri, că sistemele de semaforizare inteligentă nu mai primesc mentenanță, drept urmare, semafoarele nu se mai conectează cu severul central.
„Semafoarele sunt pe roșu noaptea, când traficul este liber, pentru că a existat un sistem de semaforizare inteligentă căruia nu i s-a mai făcut mentenantă și care nu mai funcționează în momentul de față. Tehnologia este deja depășită. Pe scurt, nu se mai conectează semaforul cu serverul central, senzorul care preia măsurătorile de trafic nu mai funcționează”, a spus primarul Capitalei, la Digi24.
Primarul Capitalei critică ineficiența de care a dat dovadă fosta conducere, făcând o achiziție performantă pentru care nu a plătit mentenanță, în concluzie, pe care nu o poate folosi pentru scopul cu care a fost cumpărătă și instalată.
„Administrațiile trecute au cumpărat de zeci de milioane, pentru că dacă cumperi de zeci de milioane, uneori ești fericit. Probabil că a furat cineva la achizițiile astea. Dar urgențele pentru mine sunt să țin pe linia de plutire acest sistem care a pornit cu datorii de 2,5 miliarde. (…) Au fost cumpărate sisteme, dar nu s-a plătit și mentenanța”, a adăugat acesta.
Primarul Capitalei promite să inoveze traficul din București, achiziționând sisteme de tehnologie modern, cu camere încorporate și cu afișaj în stații, asemeni capitatelor europene.
„Dacă vorbim de semaforizare inteligentă, tehnologia a evoluat, iar acum nu mai există fire îngropate în asfalt care măsoară câte mașini trec peste ele, iar dacă se strică asfaltul nu mai funcționează. Există o tehnologie cu camere încorporate, care sunt conectate.
Proiectul este ca și scris, într-o primă fază costă undeva la 100 de milioane de euro, dar vrem să mergem până la 150 de milioane de euro, ca să avem inclusiv afișaj în stații și toate lucrurile pe care le-ați văzut în Capitalele Europene”, a concluzionat acesta, potrivit sursei citate.