Cu toate că în octombrie piața auto din Germania anunța o creștere, noile tendințe spun cu totul altceva. Unul din marii producători, Renault, pe segmentul de low cost are mari probleme pe piaț germană. Modelele Dacia Renault au resimțit o scădere în vânzări. Aceste scăderi obligă constructorul francez să-și regândească strategiile.
Grupul Renault anunța recent că cel de-al treilea trimestru al anului 2020 a marcat de o redresare a tendinței pieței auto mondiale, cu o scădere de 4,0%, comparativ cu o scădere de 28% în prima jumătate a anului. În același timp Grupul Renault anunța vânzarea a 806.320 de vehicule în trimestrul respectiv, în scădere cu 6,1% comparativ cu al treilea trimestru al anului 2019.
Dar dacă ținem cont că piața din Germania, a înregistat o scădere a vânzărilor, atunci aceste date nu par optimiste. Vânzări Dacia Renault în Germania au avut o creștere cu 30% în ianuarie. Sandero și Duster erau cele mai bine vândute modele românești pe cea mai mare piață de gen din Europa.
La ultimul bilanț făcut de Renault se constata că vânzările mărcii Dacia Renault au scăzut cu 9,9%, în principal datorită unei baze de comparație ridicate în al treilea trimestru al anului 2019. Scăderea se datorează și vânzărilor slabe de pe piața germană.
La începutul lunii noiembrie, spune presa germană, înmatriculările de noi autoturisme au scăzut cu trei procente. Conform datelor Dacia Renault a avut un număr mic de noi înmatriculări, numărul acestora situându-se în jurul valorii de 4.702 unități.
În procente s-ar traduce undeva în jurul a 12%. Valoarea este cu mult mai mică față de aceeași perioadă a anului trecut. Calculele din piață arată că Dacia Renault a pierdut un procent de 1,6% din cota de piață de până acum.
Noile schimbări aduse de Renault, și noile modele, încă neatrăgătore pentru clienții germani, a atras și această scădere semnficitavă a vânzărilor, mai ales la modelele Dacia Renault. O altă statistică arată că mărcile Dacia au pierdut în această perioadă aproximativ 41% din clienții pe care îi avea până la momentul declinului pieței germane.
Este o pierdere semnificativă, după cele suferite pe piața britanică. Datele arată că Dacia a pierdut în Marea Britanie, cu un procent de 56% în noiembrie, din vânzări. Marca Dacia a avut doar 113.781 de unități vândute în noiembrie în Regatul Unit. Aceste date și cele din Germania ar trebui să determine o schimbare în politica de vânzare a Dacia Renault pe cele două cele mai importante piețe.