Românii au de acum posibilitatea de a-și plăti ratele la bancă prin intermediul Companianiei Naţionale Poşta Română. Ratele pot fi plătite prin intermediul oficiilor poştale sau chiar direct de acasă, cu ajutorul poștașului.
Compania Națională Poșta Română oferă românilor posibilitatea de a-și plăti ratele la bănci prin intermediul factorului poștal, direct de acasă, sau din oficiile poștale.
Clienţii oricărei bănci care au în derulare un credit, au de acum la dispoziţie serviciul Total Collect Home. Prin intermediul acestui serviciu românii pot plăti ratele bancare fără a se mai deplasa până la sediul instituției financiare.
Compania Națională Poșta Română poate încasa ratele creditelor prin intermediul factorului poştal. Operaţiunea de încasare în numerar a ratelor se va face direct de la domiciliul titularilor de credit, la solicitarea acestora din urmă.
De asemenea, Compania Națională Poşta Română oferă românilor posibilitatea de a-şi achita creditele şi la cea mai apropiată subunitate poştală. Rețeaua națională a Companiei Naționale Poșta Română numără 5.000 de puncte de lucru la nivel național.
În baza protocoalelor încheiate, instituţiile financiar-bancare şi nebancare partenere pun la dispoziţia Companiei Nționale Poşta Română informaţiile referitoare la titularii de împrumut.
Este vorba despre numele şi prenumele clientului, suma de plată, CNP-ul titularului, adresa de domiciliu, precum și seria şi numărul contractului de împrumut… etc. Clientul poate prezenta poștașului înştiinţarea de plată primită de la bancă cu partea detaşabilă prevăzută cu cod de bare sau îi va putea solicita acestuia un formular tipizat de depunere numerar. acesta va fi completat cu toate informaţiile de identificare a operaţiunii (nume, prenume, sumă depusă, cont).
De asemenea, titularul creditului va primi din partea factorului poştal o chitanţă care atestă achitarea ratei, informează posta-romana.ro.
„Este cunoscut faptul că, dintre ţările europene, România este una dintre cele mai slab bancarizate, ceea ce înseamnă că, în acest sector, cultura de profil trebuie mult îmbunătăţită. Astfel, Poşta Română îşi exprimă deschiderea faţă de întreg sectorul bancar, punându-şi la dispoziţie atât infrastructura, cât mai ales resursa umană pentru intermedierea produselor bancare. Ne exprimăm disponibilitatea, în continuare, de a semna noi protocoale cu jucători importanţi din sectorul bancar, contribuind astfel la sporirea gradului de bancarizare în societatea românească, venind totodată în întâmpinarea clienţilor noştri persoane fizice”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.