11 țări din Uniunea Europeană cer interzicerea mașinilor pe motorină și benzină. Care este motivul

de: Madalina Moraru
07 10. 2019

Vestea că 11 țări din Uniunea Europeană cer interzicerea mașinilor pe motorină și benzină a venit la începutul acestei săptămâni. În câteva dintre respectivele state deja au fost puse în practică anumite măsuri, pentru posibilele reglementări.

Ce țări UE cer interzicerea mașinilor pe motorină și benzină?

Atât Danemarca, dar și alte zece state ce fac parte din Uniunea Europeană au cerut interzicerea mașinilor care funcționează pe bază de diesel sau pe benzină. Există și un termen limită propus pentru autoturismele pe aceste tipuri de combustibil, fiind propus anul 2040.

Decizia luata de aceste state vine ca un răspuns la problema încălzirii globale, dar și la modul în care este afectată planeta. Efectele negative se resimt tot mai tare, la nivelul întregii lumi, iar în UE există țări care își doresc schimbarea de proporții.

De asemenea, Uniunea Europeană şi-a propus să scadă și nivelul de emisii de carbon, până la 40%. Un asemenea efort ar fi posibil până în anul 2030, susțin cei care au propus interzicerea mașinilor pe bază de benzină și motorină. Pe agenda Comisiei Europene există și propunerea de reducere până la 0 a emisiilor de carbon, până în anul 2050.

Ce se întâmplă cu mașinile pe diesel și benzină?

„Trebuie să realizăm că suntem în întârziere în lupta împotriva schimbărilor climatice”, a declarat Dan Jorgensen, ministrul danez pentru Energie şi Climă. Oficialul a mai precizat că este de dorit ca toate statele implicate să își asume măsura, chiar și în mod individual. Totul în condițiile în care UE nu va putea ajunge la un consens legat de interzicerea acestor mașini.

Până acum, la această propunere au aderat țări precum Lituania, Letonia, Sloevenia şi Bulgaria. Vor fi însă necesare eforturi cât se poate de complexe pentru a stopa „fabrica de emisii de carbon”. Ceea ce va însemna și interzicerea vânzărilor de mașini second-hand, în regiunile europene vestice și estice.

Ministrul danez a mai fost de acord că interzicerea autoturismelor diesel și a celor pe benzină va determina Comisia să propună eliminarea treptată a acestor vehicule cu combustibil fosil. Schimbările se vor produce, în primă fază, în următoarele decenii, potrivit adevărul.ro.